Na Orave chýbajú návštevníkom služby

Hoci ceny zahraničných dovoleniek vďaka silnej korune klesajú, Orava zostáva aj naďalej obľúbeným miestom dovolenkárov. Ešte stále sú tu miesta, ktoré k nám lákajú Slovákov i cudzincov. Oslovili sme niekoľko cestovných kancelárií a turistických informačný


ch kancelárií (TIK), kde nám priblížili súčasný záujem o Oravu.
Podľa pracovníkov CK Oravatour v Námestove záujem o domácu dovolenku na Orave klesá. Ľudia sa podľa nich stále častejšie vyberajú do prímorských krajín. Zrejme preto, že ceny dovoleniek sú čoraz prijateľnejšie. Dnes už zoženiete dovolenku aj za päť či šesť tisíc korún na osobu.
Tomáš Kožák z cestovnej agentúry Articotour v Habovke má podobný názor: „Záujem domácich turistov je v letnom období menší, hlásia sa skôr v zime, ak sú vyhovujúce podmienky na lyžovanie. V lete je väčší dopyt po dovolenkách v zahraničí, pretože na naše pomery tam dostane návštevník za menej peňazí viac zábavy.” Podľa Tomáša Kožáka však u nás z roka na rok stúpa počet nových zahraničných turistov. „Už teraz viem, že letnú dovolenku na Orave si oproti minulému roku cez našu agentúru kúpilo o polovicu viac klientov. V lete máme skúsenosti s Čechmi, Nemcami, kvôli prírodným pomerom. Poliaci u nás vítajú wellness služby a cenovú prístupnosť, zimná dovolenka čoraz viac zaujíma ruskú klientelu.” Medzi najvyhľadávanejšie lokality v regióne Tomáš Kožák radí termálne kúpaliská, lyžiarske strediská, Oravskú priehradu, Oravský hrad, Západné Tatry – Roháče a Múzeum oravskej dediny. „Nespomínam si na lokalitu, o ktorú by turista záujem nemal. Menej mu však hovorí napríklad Galéria Márie Medveckej či múzeum v Podbieli. Sú to totiž menej propagované a prístupné subjekty. Orave stále chýbajú kvalitné turistické kancelárie. Tie by mali byť aspoň v obciach a mestách s vysokou návštevnosťou. Problémom je aj jazyková bariéra, propagačné materiály, stravovacie služby, kvalitné ubytovacie zariadenia, kultúrno-spoločenské akcie, športoviská a nočný život,” dodáva Tomáš Kožák.
Stúpajúci záujem o Oravu zaregistrovali aj v kancelárii CS-TOURs v Tvrdošíne. „Záujem o Oravu stúpa hlavne zo strany českého klienta. V júni sa čoraz viac ozývajú školy, ktoré chcú so svojimi žiakmi spoznávať krásy regiónu. Okrem toho tu máme samozrejme Poliakov, ktorí sú už zvyknutí navštevovať Oravice. Nechodia sem len na týždňové pobyty, zvykli si sem zavítať na víkend, jeden či dva dni. Nemci si väčšinou dopredu objednávajú ubytovanie. Vyhľadávajú skôr niečo drevené, tichšie, romantickejšie, zaujímavé. Samozrejme, všetko musí mať príslušný štandard,” hovorí majiteľka Janka Cabadová. Najväčší záujem je o Oravskú priehradu a Oravice. Niekedy boli veľmi vyhľadávané Západné Tatry – Roháče, dnes sú však podľa jej skúseností až na treťom mieste. „Česi si dovolenku objednávajú v predstihu, no trošku nás mrzí prístup Slovákov - väčšinou si ju rezervujú až na poslednú chvíľu. Aj keď, tento rok si Oravci objednali na first minute viac zahraničných zájazdov ako po iné roky. Pravdepodobne sú limitovaní dovolenkami v práci a nechcú riskovať, že už nestihnú last minute. No domáce dovolenky na júl a august máme zatiaľ rezervované len na 30 – 40 %,” bilancuje Janka Cabadová.
Záujem o Oravu tu teda stále je. No podnikatelia, mestá a obce, ktoré ponúkajú ubytovanie a rôzne atrakcie, by mali pouvažovať nad rozšírením služieb. „Ak začne pršať, turistom u nás chýba náhradný program. Orava totiž ponúka prevažne aktivity v otvorenom priestore. Ak sa zhorší počasie, nemajú turisti čo robiť. Nedávno som zaujímavé programy videla v Bulharsku. Tam majú v kultúrnych domoch a rekreačných zariadeniach pripravené popoludnia s hudbou, folklórom, tradíciami, s ochutnávkami miestnych špecialít a podobne. Voľný čas dokážu vykryť mimoriadne dobrou zábavou trvajúcou až do neskorého rána. A pritom je to dovolenka za menšie peniaze, než u nás,” dodáva majiteľka tvrdošínskej cestovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: nk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 512
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 000
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 534
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 390
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 571
  6. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 503
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 097
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 1 973
  1. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ?
  2. Marek Namešpetra: Sú verní, sú hrdí a sú dvaja a pohlavie je to, čo ich spája
  3. Dagmar Szabó: Dieťa po 11 mesiacoch odlúčenia vrátené starej mame
  4. Rado Surovka: Keby hlúposť kvitla
  5. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  6. Jozef Kurty: Čo by na zmenu Ústavy povedal biskup Gojdič?
  7. Miroslav Daniš: Muž a žena a Fice a kresťania
  8. Elena Antalová: Centrála, riadená klamstvom a nenávisťou
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 22 358
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 917
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 210
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 825
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 556
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 267
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 600
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 125
  1. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  3. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  4. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  5. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  6. Tupou Ceruzou: Iný
  7. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  8. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Gajdoši na slávnostných svätých omšiach.

Festival v Oravskej Polhore má 25 rokov.


Ľuboš Kovaľ alias učiteľ z hotelky odovzdáva svoje skúsenosti z kuchyne študentom, ale aj ľuďom na sociálnych sieťach.

Učiteľ z hotelky nevarí bez teplomeru.


Tržby za prvých osem mesiacov tohto roka sú najsilnejšie v 33-ročnej histórii AAA AUTO. Sú vyššie ako za celý rok 2017.


Zákamenné získalo v súťaži Dedina roka druhé miesto.

O titul sa uchádzal rekordný počet obcí.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu