„Začínali sme v roku 2004 Infovekom. To bol program na školenie učiteľov. Od októbra 2006 tu máme Microsoft IT akadémiu, v rámci ktorej môžeme školiť aj širokú verejnosť,“ informoval nás zástupca riaditeľa školy Jozef Škarba, ktorý na zriadenie školiaceho strediska vypracoval úspešné projekty. Vďaka nim získala škola dva granty v celkovej výške 200 000 korún a navyše si organizovaním kurzov, ktoré za učiteľov platilo ministerstvo školstva, prilepšila do rozpočtu. Už predtým však bola škola dobre vybavená počítačovou technikou, ale i personálne, čo bol predpoklad získania grantov. V súčasnosti má škola približne 60 počítačov, ktoré sú žiakom i verejnosti k dispozícii v jednej veľkej a jednej malej učebni, ale i v učebniach fyziky a chémie.
„Už keď sme šli do právnej subjektivity, povedal som si, že sa musíme sústrediť na výpočtovú techniku, pretože to má perspektívu a bez toho to dnes už nejde,“ zaspomínal si riaditeľ ZŠ Komenského Ľubomír Hlina. „Na našej škole máme rozšírené vyučovanie matematiky a v 8. a 9. ročníku tu už máme ako predmet informatiku. Tú vyučujeme aj v rámci technickej výchovy od 5. ročníka,“ dodal riaditeľ.
Škola nepoužíva výpočtovú techniku iba pri vyučovaní a na školenia. Zavádza ju aj do prevádzkovej praxe. „Máme už zavedenú elektronickú žiacku knižku. Žiaci a ich rodičia si môžu cez internet doma pozrieť známky z jednotlivých predmetov i vysvedčenie. Od 1. júna ideme zaviesť elektronický výdaj stravy pre dospelých a od septembra aj pre žiakov. Na stravu sa tak budú môcť prihlásiť i odhlásiť cez internet. Od septembra tiež chceme spustiť elektronickú knižnicu,“ informoval nás zástupca riaditeľa J. Škarba. „Sme zapojení aj do programu Škola budúcnosti. Boli sme tam od prvej fázy, teraz je do toho zapojených už asi 250 škôl. Je to niečo ako vyučovanie cez internet. Na internete alebo na DVD sú celé encyklopédie, výučba jazykov, slovenčiny. Žiaci to všetko môžu využívať doma i na vyučovaní. Tento projekt zatiaľ však u nás funguje len skúšobne, ale od septembra by už mal bežať bez problémov. Aj učitelia si naň musia zvyknúť, pretože nie všetci sú rovnako počítačovo zdatní,“ doplnil ešte J. Škarba. (rj)