„S hrôzou sme zistili, že niektoré kancelárie neboli maľované od polovice 80-tych rokov minulého storočia, kedy bola budova mestského úradu postavená,“ dozvedáme sa od prednostu MsÚ Milana Rentku. Okrem novej maľovky získajú kancelárie a chodby aj nové podlahy a úspornejšie svietidlá. Niekde bude navyše potrebná aj výmena starého nábytku za nový. Všetko sa to robí v rámci 2. etapy obnovy mestského úradu. Prvá etapa sa uskutočnila minulý rok, kedy boli urobené nové počítačové a telekomunikačné siete. Vybudovaná bola tiež nová telefónna i rozhlasová ústredňa. Niektoré kancelárie, kde prichádza k priamemu kontaktu s občanmi, boli vlani upravené tak, aby spĺňali požiadavky zákona na ochranu osobných údajov. Sú v nich prijímacie pulty a pracovné stoly sú umiestnené tak, aby klient nemohol vidieť na obrazovku počítača alebo do otvoreného spisu na stole. Klient sa nesmie pracovníkom úradu dostať za chrbát a nazerať do počítača alebo spisov, aby náhodou nedošlo k úniku informácií. „Budúci rok nás čakajú ešte dve základné úlohy – výmena okien na budove úradu a prestavba všetkých sociálnych zariadení. V prípade, že budeme mať dosť finančných prostriedkov, ráta sa aj s oteplením objektu,“ hovorí prednosta. Na tieto stavebné úpravy mesto nemôže získať grant, pretože ten štát poskytuje iba na historické budovy. To však nie je prípad námestovského magistrátu, ktorý má iba niečo vyše 20 rokov. Preto je celá investícia financovaná z mestského rozpočtu.