e však od tohto zámeru napokon upustilo. Zistilo sa totiž, že by do toho muselo investovať oveľa viac financií, ako predpokladalo. V súčasnosti je situácia úplne opačná. Škola musí pristúpiť k spájaniu jednotlivých ročníkov. Keďže sa hlási čoraz menej prvákov a triedy s najväčším počtom žiakov končia, nemá vedenie školy veľmi na výber.
„Bohužiaľ, financovanie škôl je také, aké je. Financie dostávame na základe počtu detí a keďže u nás počty stále klesajú, klesá aj prídel peňazí, ktoré dostávame od štátu. Tento rok sa nám prihlásilo len desať prváčikov, pričom traja využili právo ročného odkladu, takže ich ostalo len sedem. Pritom už máme jednu triedu s nízkym počtom žiakov. Súčasné financovanie nám nedovoľuje „rozhadzovať sa”, preto musíme robiť aj organizačné zmeny. Rozhodli sme sa pre spojenie budúcich prvákov a štvrtákov,” povedala nám riaditeľka ZŠ s MŠ v Podbieli Blanka Kontrová. Takýmto krokom však podľa riaditeľky určite neutrpí kvalita vzdelávania. V spojených ročníkoch bude len 15 detí, takže budú mať učiteľky stále dostatok priestoru na to, aby sa žiakom venovali individuálne. Situácia by mala byť len dočasná. „Budúci rok by sa malo prihlásiť viac prvákov. V takom prípade sa ročníky znova osamostatnia. Budeme to riešiť priebežne, podľa finančnej situácie,” dodáva riaditeľka.
Rodičia sa budúceho spájania tried možno boja, vedenie školy sa však bude snažiť vysvetliť im príčiny tohto nevyhnutného kroku. Nízky počet žiakov v triedach podbielskej školy má však jedno nezanedbateľné pozitívum. Keďže je ich menej, učiteľky majú možnosť venovať sa individuálne aj problémovým a integrovaným deťom. Škola má dokonca špeciálnu pedagogičku, ktorá sa takýmito deťmi zaoberá. Vedenie školy vidí aj pozitívne ohlasy zo strany rodičov. Práve tento fakt možno rozhodne pri výbere školy pre budúcich školáčikov, u ktorých sa v predškolskom veku vyskytnú nejaké problémy.
Autor: nk