Žiadosť o finančnú pomoc na prístavbu školy leží na Ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja SR už od roku 2003, pravdepodobne nepovšimnutá. Nedostatok priestoru spôsobuje problémy rodičom, pedagógom, ale najviac deťom. Napriek týmto problémom škola po vzdelanostnej stránke stále napreduje. A okrem plnenia svojich každodenných povinností tunajší pedagogický zbor zabezpečuje svojim žiakom aj zaujímavé projekty s pestrým zameraním. V minulom školskom roku sa mohli pochváliť úspešnou realizáciou projektov, ktoré podporujú rozvoj osobnosti žiakov, ale aj takých, ktoré pomohli a pomáhajú mnohým dospelým Babínčanom.
Najvýznamnejším úspechom bolo vybudovanie jazykového laboratória. Žanete Hrbkovej sa aj vďaka finančnej účelovej dotácii z Ministerstva školstva SR podarilo vybudovať modernú učebňu anglického a nemeckého jazyka, spĺňajúcu nároky inovačných trendov vo vyučovaní cudzích jazykov. Priestory učebne sú využívané nielen v čase vyučovania, ale aj po ňom, kedy ich môžu využívať aj ostatní obyvatelia obce vo forme jazykových kurzov.
Projekt Otvorená škola pod názvom Škola žije športom sa osvedčil počas letných prázdnin. Deti ocenili možnosť športového využitia voľného času a celých 5 dní ho trávili v priestoroch školy. Aktivity mali prevažne športovo-súťažný charakter, ale nechýbali ani skupinové, zážitkové a relaxačné aktivity, v ktorých mali deti možnosť sebarealizácie, sebapoznania, rozvíjania komunikačných praktík, upevnenia kamarátskych vzťahov a podobne. Medzi aktivity boli zakomponované prvky zdravotnej, dopravnej a enviromentálnej výchovy v podobe modelových situácií, čo deti úspešne zvládli. Takmer štyri desiatky detí pracovalo pod dozorom Anny Kurčinovej, Kataríny Farskej a Tatiany Múdrej. Za pomoc pri realizácii projektu patrí vďaka aj Slovenskej asociácii športu na školách.
Prostredníctvom projektu Digitálni Štúrovci prebehli na škole viaceré aktivity: Klub priateľov počítačovej techniky, kurz anglického jazyka, kurz základov práce s PC a internentom pre verejnosť. Tieto kurzy mohli využívať obyvatelia obce. Odborne ich viedol Stanislav Šalata. Výsledkom kurzov bolo nielen rozšírenie a zdokonalenie doterajších znalostí účastníkov, ale aj získanie farebnej laserovej tlačiarne, slúchadiel a mikrofónov pre školu.
Empatické cítenie žiakov rozvíja projekt Márie Horváthovej Adopcia na diaľku, kde prostredníctvom internetu prispieva škola na vzdelanie detí zo Šalamúnskych ostrovov, ktoré sú v hmotnej núdzi. Prostredníctvom projektu Dobrá novina pomohli Babínčania osirelým deťom z Afriky.
Do budúcnosti pedagógovia plánujú v rámci projektu Socrates začať spolupracovať aj so zahraničnými školami. Všetky spomínané projekty vznikli aj vďaka podpore riaditeľa školy Juraja Kubasa, pomocnú ruku poskytol starosta obce Babín Milan Matys i niektoré firmy z Námestova.