vlastne bude. Predminulú stredu sme mali rokovanie s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Igorom Chomom. Povedal nám, že sa určite počíta aj s nami. Trstená by mala byť už projektovo pripravená tak, aby mohla stavba začať. Na stretnutí sa rozhodlo, že rýchlostná komunikácia R3 povedie po trase Trstená – Martin - Šahy. Do šiestich mesiacov by sa malo okrem toho rozhodnúť aj o financovaní diaľnice. Z toho vyplynie, koľko sa dá na Trstenú a či vôbec tento rok potrebné financie poskytnuté budú. Záver z vlády však očakávame až koncom štvrtého alebo piateho mesiaca,” objasňuje súčasný stav primátor Trstenej Jozef Ďubjak.
Mestská samospráva teda vyvíja maximálny tlak na najvyššie orgány, aby sa veci pohli dopredu. Tieto snahy má podporiť aj otvorený list predsedovi vlády Róbertovi Ficovi, ktorý mu poslali zástupcovia mesta pred dvomi týždňami. V ňom vysvetľujú premiérovi celkovú situáciu na hornej Orave. Primátor Jozef Ďubjak v ňom nezabudol spomenúť ani negatívne vplyvy prehustenej dopravy na životné prostredie Oravy či ohrozenú bezpečnosť občanov. Otvorený list podpísali všetci poslanci mestského zastupiteľstva. Pripojili k nemu aj listinu s podpismi všetkých starostov a primátorov ZMOHO.
„Situáciu budeme neustále monitorovať. Chceme docieliť, aby sa investícia R3 Trstená – obchvat v tomto roku bezpodmienečne začala. Naša snaha vychádza aj z toho, že mesto jednoducho nemá finančné prostriedky na neustále regulovanie bezpečnosti na prechodoch a iné potrebné bezpečnostné opatrenia. Viem, že vláda má určité priority a nechcem tvrdiť, že Trstená je najdôležitejšia, pretože nepoznám situáciu v ostatných mestách. Všetko bude závisieť od zabezpečenia financovania,” dodal primátor. Z jeho slov vyplýva, že obchvat sa určite stavať bude. Tvrdenie, že to bude už tento rok, je však zatiaľ odvážne.
Autor: nk