va len na horských priechodoch, kde dochádza k namŕzaniu ciest. „Tento ráz počasia nám vyhovuje. Údržba je hospodárnejšia a náklady sú oproti minulým rokom nižšie. Aj napriek tomu máme vo všetkých troch oravských strediskách stálu dispečersko – spravodajskú službu. Ak pracovníci nevykonávajú zimnú údržbu, zamestnávame ich náhradnými prácami, akými sú napríklad čistenie priekop, dopravných značiek či výrub stromov,“ povedal riaditeľ správy ciest Jozef Oršuliak. V porovnaní s vlaňajškom, došlo za uplynulé dva mesiace k ušetreniu prostriedkov, predovšetkým čo sa týka materiálových nákladov. Ide o posypové materiály, soľ, štrk, naftu či o spotrebu náhradných dielov na zastaralý strojový park. V percentuálnom zhodnotení to predstavuje zhruba 40% úspor finančných prostriedkov, čo je približne 5 miliónov korún. „Ušetrené peniaze samozrejme neprepadnú, použijú sa na vyrovnanie nákladov z minuloročnej ťažkej zimy a na obnovu a opravu strojného parku. Zvyšné ušetrené financie využijeme na letnú údržbu ciest - opravy a údržby mostov, vylepšenie dopravného značenia a podobne. Zima sa však stále neskončila a my nemôžeme predpokladať, aké počasie nás ešte čaká. Naše požiadavky a potreby budeme konkretizovať po skončení zimného obdobia na základe jarných prehliadok ciest a mostov, ktoré budeme vykonávať v spolupráci s obvodnými úradmi a políciou,“ dodal J. Oršuliak.