avby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (MVRR SR), Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory, Združenia miest a obcí Slovenska, vzdelávacích inštitúcií, Regionálnych rozvojových agentúr, euroregiónov v rámci nášho územia. Neboli to teda úradníci ŽSK, ale zástupcovia celého regiónu.
ŽSK ako Sprostredkovateľský orgán plní úlohy podľa pokynov Riadiaceho orgánu, tým je MVRR SR. Delegované kompetencie a úlohy vyplývajúce z nich si ŽSK vykonáva a v mesiacoch jún – august 2006 bolo vykonané pripomienkovanie Zápisu zo Sub-riadiaceho výboru programu Iniciatívy Spoločenstva INTERREG IIIA PL-SR. Hodnotenie malo asovú následnos, preto boli žiadatelia informovaní až v septembri. Zrkadlové projekty majú rovnaké projektové aktivity, približne rovnaký časový harmonogram, ale žiadateľ si financuje a koordinuje projekt sám. Z toho vyplýva, že každá krajina si schvaľovanie projektových žiadostí vykonáva samostatne. Každá krajina má samostatnú kompetenciu v schvaovaní. Tak je nastavený mechanizmus Európskej únie.
Z horeuvedeného vyplýva aj skutočnosť, že hodnotiaci proces je samostatný. Projekt, o ktorom noviny MY - Naša Orava písali, hodnotil PV ŽSK iba 64 bodmi. A tak nebol odporúčaný na schválenie z dôvodu nižšieho bodového ohodnotenia a pre nedostatok finančných prostriedkov. PV Slovenska ohodnotil projekt na menej bodov, iže nejde o hodnotenie chaotické, ale o hodnotenie rozliných udí v dvoch rôznych štátoch.