ných a vysokých škôl z celého Slovenska. K jej hlavným cieľom patrila vzájomná výmena metodických a pedagogických skúseností s pomocou využívania informačných a komunikačných technológií ( IKT) v predmetoch a pri výučbe, ale aj podpora modernizácie vzdelávania a využívania IKT pri vzdelávacom procese. Uplynulý utorok boli výhercovia pozvaní na slávnostné odovzdávanie cien. Súťažilo sa v troch kategóriách. Jednu z dvoch hlavných cien získal učiteľ zo ZŠ Rudolfa Dilonga v Trstenej Peter Pallo. Je to pre neho i pre školu veľký úspech, pretože v tejto kategórii súperili tvorcovia viac ako 90 prác z celkového počtu 186.
„Keď som sa o súťaži dozvedel, vytušil som skvelú šancu prezentovať naše školské aktivity. Súťažnú prácu som síce písal ja, ale spomínal som v nej všetko, čo s deťmi na prvom stupni s využívaním informačných a komunikačných technológií robíme. Keby však nebolo takých ľudí, ako je zástupca Ľudovít Mačor, kolegyňa Magdaléna Zmarzláková či manželia Ragalovci, nemali by sme možnosť pracovať so žiakmi na takejto úrovni. Práve vďaka ich projektom získala škola napríklad dataprojektor a notebooky,” hovorí úspešný učiteľ. „Výhra ma samozrejme potešila, pretože byť prvý v rámci Slovenska, pokiaľ ide o prácu s tými najmenšími, to je naozaj super pocit. Viete, na prvom stupni sa robí so žiakmi o niečo ťažšie než na druhom, pretože ešte nie sú takí zdatní ako ich starší spolužiaci. Som veľmi rád, že Slovak Telekom zorganizoval práve takúto súťaž, pretože za projekty sú zväčša oceňované školy. Je to výborná vec, lebo vedenie môže kúpiť potrebné vedecké vybavenie, ale touto súťažou sa podarilo motivovať a oceniť aj konkrétnych učiteľov za ich namáhavú prácu,” vysvetľuje Peter Pallo. „Cítil som sa hocijako, pretože keď som išiel do Bratislavy, nevedel som, čo ma čaká. Dokonca aj priamo na mieste nám povedali, že budú až tri ceny útechy. Počítal som aj s takou alternatívou, bola to však taká nízka suma, že by nestačila ani na cestu domov,” usmieva sa Peter pri spomienke na svoje prvé dojmy.
Hoci 30 tisíc, ktoré v súťaži výhercovia prvých miest získali, nepredstavuje dnes „horibilnú“ sumu, určite sa tieto peniaze hodia do ktorejkoľvek učiteľskej domácnosti.
„Finančná čiastka ma určite potešila. Ale nešlo ani tak o peniaze, ako skôr o prestížne ocenenie, veď vyhodnotenie bolo skutočne na vysokej úrovni, nechýbali médiá a významné osobnosti. A na čo výhru použijem? Ideme doma prestavovať, takže peniaze sa určite zídu,” dodáva mladý učiteľ.
Okrem víťazstva a finančného ocenenia sa Petrovi Pallovi podarilo vynikajúco zviditeľniť ZŠ Rudolfa Dilonga aj celú Oravu, pretože bol v súťaži jediným zástupcom najsevernejšej časti Slovenska. Napriek tomu, že všetky práce boli veľmi precízne prepracované a hodnotné, práve ZŠ R. Dilonga v Trstenej, sídliaca v „kútiku“ Slovenska si dokázala vybojovať prvenstvo.