Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Trochu čudné obchodné praktiky, nie?

Dolný Kubín – Aby pes nebol pre mesto des! Pod týmto sloganom prezentuje svoju chovateľskú príručku určenú majiteľom psov prešovská firma Key. Nie je na tom samozrejme nič zlé, až na spôsob, akým to robí. Zatiaľ čo väčšina autorov alebo vydavateľstiev roz


širuje svoje knižné tituly štandardnou distribučnou cestou, spomínaná firma sa rozhodla „zatlačiť“ i na iné miesta - priamo na mestské úrady. Prostredníctvom mailov ich vedenie najprv oboznámi s projektom a vyzve, aby mesto knihy v záujme chovateľov i samotných občanov zakúpilo. Keď radnica nezareaguje, ako sa to stalo i v prípade Dolného Kubína, prídu ďalšie maily. Oveľa ostrejšie, s podtónom zastrašovania. V tom poslednom, doručenom prednostke mestského úradu Zdene Porackej, okrem iného stálo: „Ponúkli sme vášmu mestu projekt - Aby pes nebol pre mesto des. Doteraz sme od vás na našu ponuku odpoveď nedostali. Projekt chceme masmediálne vyhodnotiť, napr. cez TV Markíza ešte pred komunálnymi voľbami, aby voliči – chovatelia vedeli, či aj ich mesto bolo oslovené s našou ponukou a či aj oni sa môžu za svoje dane za psov tešiť na špeciálnu pomôcku na chov psov, tak ako chovatelia v iných mestách... V prípade, že odpoveď od vás neobdržíme, ako tomu bolo doteraz, zaradíme vás medzi mestá, ktore túto kampaň a tento prospešný projekt pre svojich občanov odmietli, čo nebude dobrá správa pre vašich chovateľov i občanov...“ Podľa prednostky bola táto reakcia zo strany firmy ponúkajúcej publikáciu jedna „z jemnejších“.

Skryť Vypnúť reklamu

„V predchádzajúcich sa napríklad písalo, že ak ich ponuku odignorujeme, prejavujeme tým vlastne nezáujem o občana. Vrcholom bolo, keď v jednom z mailov prehlásili, že tým hazardujeme so životmi ľudí, že ak sa nedajbože v meste stane nejaké nešťastie v súvislosti so psami, nesieme za to zodpovednosť aj my,“ vraví prednostka. Na októbrovom mestskom zastupiteľstve o netradičnej propagácii knihy informovala poslancov i verejnosť. Požiadala ich zároveň, aby sa v prípade záujmu oboznámili s ponukou zverejnenou na webe a vyjadrili na ňu svoj názor. Na ponuku firmy Key Z. Poracká neodporúča reagovať. Jej konanie totiž vníma ako neseriózne, a to najmä teraz, v období tesne pred voľbami. „Považujem za nehoráznosť vnucovať takýmto spôsobom nejakú príručku, o ktorej obsahu a kvalite nič nevieme. Firma asi nepovažovala za dôležité podrobnejšie ju prezentovať. Sama som „psíčkarka“ a viem posúdiť, že pre chovateľov psov existuje dostatok odbornej aj populárno-vedeckej literatúry, ktorá je dostupná každému. Nemyslím si, že jedna príručka urobí teraz razom z ľudí dobrých chovateľov. Ak raz niekto má skutočný záujem o zvieratko, vie, ako sa má oň starať a pozná aj svoje povinnosti voči svojim spoluobčanom,“ myslí si Zdena Poracká.
Minulý týždeň sa nám podarilo telefonicky skontaktovať so zástupcom firmy Key Tiborom Bindasom. „Myslím si, že spôsob, akým príručku ponúkame, je normálny. Naopak, pokladám za neslušné, keď nám na našu výzvu nikto z mesta neodpovedal. Ja hovorím pravdu a len ten, kto sa pravdy bojí, reaguje takýmto spôsobom.“
Spomínaná príručka je ponúkaná za 98 korún. Je však zaujímavé, že potenciálni kupci sa z prijatých mailových správ a dokonca ani z internetovej stránky, ktorá knihu propaguje, nedozvedia o jej obsahu nič konkrétne. Nemôžu si byť teda vôbec istí, či nakoniec nekúpia „mačku vo vreci“.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 027
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 035
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 889
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 228
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 213
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 644
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 971
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 713
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 663
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Jedno srdce je v centre mesta.

Ich obsah pomôže aj ľuďom v núdzi.

21 h
Michal Suroviak začal s maratónmi vo veku 45 rokov.

Prvý maratón chcel odbehnúť v Košiciach a študentský sen si aj splnil.

20. jan
Takéto krásne ceny čakajú na najlepších bežcoch.

Oravská bežecká liga už tvorí nový kalendár.

20 h
Novinka v Oravskej Lesnej pomáha v orientácii.

Orientáciu v dedine zlepšili informačné tabule.

20. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

20 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

18 h

Muža našli už bez známok života.

21. jan

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?