čia zapísať do školy v dedine, na druhej naopak tie, ktoré idú do Trstenej. Hlavným problémom sa stal fakt, že prvá skupina má právo chodiť do školy na počítače, ostatní však v tom čase budú musieť ostať v škôlke. Podľa vyjadrení rodičov si to všetko vlastne odnesú deti, ktoré za nič nemôžu. „Nešlo by možno ani tak o tie počítače, veď v súčasnosti sú výbavou takmer každej domácnosti, ako skôr o celkový pohľad na vec. Takýto prístup určite nemôže viesť k ničomu pozitívnemu. Dokonca je celkom možné, že deti sa medzi sebou rozhádajú a budú závidieť jeden druhému. Na zamyslenie je aj to, kde berú na riaditeľstve istotu, že matky, ktoré teraz tvrdia, že ich dieťa bude chodiť do školy v obci, si to napokon nerozmyslia a neprihlásia ich aj napriek predchádzajúcim tvrdeniam do úplne inej školy,“ myslí si jedna z matiek. Prípad nepoburuje len rodičov, ale aj ostatných obyvateľov obce. Keď sme sa starostu Jána Banovčana spýtali na jeho názor na celú záležitosť, povedal nám, že o probléme nič nevie. Dozvedeli sme sa, že pre zriaďovateľa škôlky aj jej riaditeľku je samozrejme zaujímavé a výhodné, aby deti, ktoré tam chodia, nastúpili aj do miestnej školy. V neposlednom rade rodič, ktorý svoje dieťa zapíše do inej školy, znižuje obecný rozpočet, keďže školy sú financované podľa počtu žiakov. Podľa slov Jána Banovčana netreba v spomínanej veci hľadať nijakú diskrimináciu medzi škôlkarmi. Podarilo sa nám získať aj vyjadrenie riaditeľky, ktorá tvrdí, že k žiadnym rozdielom medzi deťmi dochádzať nebude. Teda aspoň na začiatku. Podľa nej, od novembra alebo decembra budú pripravovať všetkých budúcich prvákov a zmeny nastanú až po zápise, ktorý by sa mal konať pravdepodobne vo februári. Potom už delenie prebehne a škola naučí základy výpočtovej techniky len svojich žiakov. „Je predsa nelogické, aby som pripravovala dieťa, ktoré k nám do školy nebude chodiť,” vraví.