Súťaž je unikátna tým, že súčasne v 36 krajinách Európy ponúka možnosť približne pol miliónu mladých Európanov vo veku od 6 do 19 rokov „zapojiť sa do šírenia myšlienok európskej spolupráce a vzájomného porozumenia medzi národmi Európy“. Alexandra získala cenu v literárnej súťaži s názvom Oravská rozprávka, v ktorej sa vyznáva z lásky ku Orave: „Slovensko mi pripomína veľkonočnú kraslicu. Celé je nádherné a pestrofarebné. Ale najkrajšia na Slovensku je určite Orava…“
Ďalšou cenou, ktorú žiačka 5. triedy ZŠ Nižná získala je Hlavná cena za literárnu tvorbu v X. ročníku celoslovenskej súťaže literárnej a výtvarnej tvorby detí Dúha.
„Saškin úspech nás veľmi potešil a pričlenil sa k oceneniam, ktoré naša škola v rôznych literárnych súťažiach získala,“ hovorí Margita Kuchčáková, pod ktorej vedením došlo k týmto úspechom. „Učím žiakov akceptovať aj víťazstvo ostatných súťažiacich. Nezískať prvé miesto – v tom nevidím porážku. Som presvedčená, že zmysel písania je v radosti, ktorú prináša samotnému autorovi, ako aj čitateľom. Učím žiakov, že písanie je dar, ktorý v živote pomáha. Tvorba má byť proces a cesta, nie cieľ.“
Popri úspešnej žiačke je potrebné spomenúť aj úspešnú učiteľku. Častokrát totiž popri cenách a medailách v rôznych súťažiach zabúdame na tých, ktorí úspešných literátov, športovcov či iných súťažiacich na najvyššie priečky vytiahli, na tých ktorí im pomohli rozpoznať talent a ďalej ho rozvíjať. Saškina učiteľka M. Kuchčáková bola medzi piatimi ocenenými pedagógmi, ktorých Ministerstvo školstva SR ocenilo na 12. ročníku súťaže Prečo mám rád slovenčinu, prečo mám rád Slovensko (2003 - 2004). V roku 2003 získala titul Laureát Chalupkovho Brezna za mimoriadny výkon v odbore literárna tvorba – poézia. Okrem celoslovenskej súťaže učiteľov Chalupkovo Brezno, kde súťažila v tvorbe poézie, ako aj v literárnej tvorbe pre deti a mládež, kde bola zaradená do zlatého pásma, M. Kuchčáková sa zúčastnila aj celoslovenskej súťaže v tvorbe duchovnej poézie Gorazdov literárny Prešov, kde tiež získala rôzne ceny a ocenenia. Spolupracuje so SAV na projekte tvorby Liturgického spevníka pre 3. tisícročie. Niektoré jej texty piesní či antifón sú už zhudobnené.
V nižnianskej základnej škole je „dobré podhubie“ pre literárnu tvorbu. Škola v tejto oblasti už môže hovoriť o tradícii, všetky učiteľky slovenčiny zasielajú práce nadaných žiakov na súťaže s väčšími alebo menšími úspechmi. Podľa slov M. Kuchčákovej môže učiteľ lásku k literatúre prebudiť rôznymi spôsobmi. Povzbudením k vlastnej tvorbe, či k čítaniu k kníh. V správnom čase a správnymi prostriedkami podané informácie môžu žiaka pripraviť na to, aby bol v budúcnosti vnímavý a vedel sa obohatiť krásou slova.