Ako sme sa dozvedeli od riaditeľa Ľubomíra Hnilu, žiakov sem priťahuje hlavne vysoká úroveň vyučovania v špecializovanej matematickej triede, ale aj celkové zameranie vyučovania a jeho celková úroveň. No napriek tomu počet žiakov v škole klesá, medziročne ubudlo v škole pol stovky žiakov. Nie však preto, žeby prechádzali do iných škôl, trend je v súčasnosti podobný na všetkých školách, kopíruje totiž celkový demografický vývoj v meste a jeho okolí.
„Naši žiaci majú tiež vysokú úspešnosť pri prijímacích pohovoroch na stredné školy, hlavne na gymnáziá, dokonca našich žiakov už prijali aj na veľmi preferované anglické gymnázium v Sučanoch,“ hovorí riaditeľ.
Učiteľský kolektív má jednotný cieľ: prostredníctvom nových informačno-komunikačných technológií postupne premeniť tradičnú školu na modernú školu tretieho tisícročia a pripraviť žiakov na život a prácu v celosvetovej informačnej spoločnosti.
Vyučovanie na tejto škole je zamerané na podporu prírodovedných predmetov. Na prvom stupni ZŠ v 3. a 4. ročníku sa vyučuje podľa prírodovedného variantu. Okrem toho už tretiaci môžu navštevovať ako nepovinný predmet angličtinu, pretože tá je pri zvládaní informačných technológií nevyhnutná. „Na druhom stupni v ročníkoch 5. - 9. otvárame každoročne jednu z troch tried s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov, kde umožňujeme talentovaným žiakom ešte výraznejšie rozvinúť svoje schopnosti. Veľkým prínosom je aj vyučovanie základov informatiky na druhom stupni ZŠ v rámci technickej výchovy. Máme zriadené tri počítačové učebne, takže prístup žiakov k počítačom je nepretržitý a bezproblémový,“ dodáva Ľubomír Hnila.