ácností. Mutné je jednou z prvých dedín na Orave, ktoré túto novinku zavádza. Ďalšou stále aktuálnou otázkou je úprava a výstavba pozemných komunikácií. Prvá etapa prác prebehla minulý rok. Bola čiastočne financovaná z nenávratného príspevku Rezervného fondu Lesov SR, š. p., čiastočne z obecného rozpočtu. Z fondu sa realizovala výstavba cesty na Vyšnej píle. Objednávku zabezpečoval poľský dodávateľ, pričom jednotlivé ponuky boli vyhodnocované podľa zákona o verejnom obstarávaní. Starostka obce Mutné Mária Juríčková vysvetľuje: „Výber poľského dodávateľa zapríčinila časová tieseň, vyplývajúca z našich klimatických podmienok. Slovenský dodávateľ bol natoľko zaneprázdnený, že sme sa už nemohli dostať do poradovníka. Preto sme hľadali alternatívne riešenie.“
Práce museli byť zrealizované v období, kedy boli vhodné poveternostné podmienky. Pracovalo sa predovšetkým na úsekoch, ktoré boli v dezolátnom stave. „Potrebovali sme preinvestovať ešte peniaze z minuloročného rozpočtu a keďže na Slovensku to nebolo reálne, tak sme hľadali na poľskej strane,“ dodáva prednosta OcÚ Mutné Jozef Tisoň. Termín dokončenia stavby bol stanovený na koniec roka. „Popri objednávke financovenej z rezervného fondu sme realizovali aj ďalšiu, financovanú z obecného rozpočtu. Predstavuje ju spojnica Druhá strana – Vyšný koniec,“ pokračuje prednosta. Ešte tento mesiac bude samospráva pokračovať v druhej etape prác na miestnych komunikáciách. Dokočená bude lokalita Vyšný koniec a Druhá strana popri cintoríne až k zastávke. V rámci Európskej únie existuje jednotná norma, ktorá je záväzná pre všetky stavebné firmy, preto by mala byť kvalita vykonaných prác zodpovedať európskemu štandardu.