Činnosť štvrtáckeho kolektívu je v tomto prípade založená na myšlienke, aby základné elementárne poznatky detí získané na hodine vlastivedy nezostali iba v abstraktnej rovine, ale pretavili sa do veľmi konkrétnej a praktickej podoby. Cieľom projektu je, aby dieťa naučený poznatok aj prežilo, vnútorne sa s ním stotožnilo a začalo vnímať svoju vlasť ako domovinu, ku ktorej ho viaže silný emocionálny zážitok.
Projekt sme realizovali v troch etapách. V prvej štvrtáci získavali informácie o rodnom regióne Orava prostredníctvom projektového vyučovania.
Druhá etapa, nazvaná Sever, západ, východ, juh zahŕňala cestovanie po Orave rôznymi dopravnými prostriedkami. Medzi najzaujímavejšie potulky žiaci jednoznačne zaradili plavbu na plti popod Oravský hrad, jazdu na koni, ale očarila ich aj neskutočná krása Roháčov či jedinečnosť Múzea oravskej dediny.
Celé snaženie trstenských štvrtákov bude zavŕšené koncom mája v tretej etape, nazvanej Vlastivedný milionár. Deti tu budú môcť preukázať nadobudnuté vedomosti o svojom regióne a zúročiť ich pri vlastnej prezentácii.