Naším zámerom je, aby žiak dostal väčší priestor na vyjadrenie sa k vyučovacím, ale hlavne k výchovným problémom, či už v triede alebo v škole.
Našou snahou je zlepšiť aj spoluprácu v trojuholníku žiak – učiteľ – rodič, čo sa nám hlavne v práci s integrovanými žiakmi určite podarilo.
Z histórie našej obce sa dozvedáme, že začiatky prvého organizovaného vyučovania sa viažu k roku 1772. Vyučovanie sa až do roku 1962 uskutočňovalo v starších budovách, ktoré už pre zvyšujúci sa počet detí nevyhovovali. Túto situáciu riešila výstavba novej 14-triednej budovy. Veľký stavebný boom v Rabči v 70-tych a 80-tych rokoch spôsobil sústavný nárast počtu školopovinných deti, čo malo za následok takmer 100% dvojzmennosť. Vyriešila ju výstavba nového školského pavilónu, ktorý bol daný do užívania v školskom roku 1991/1992.
V súčasnosti má naša ZŠ 765 žiakov a na výchovno-vyučovacom procese sa podieľa 43 pedagogických pracovníkov.
Zameranie školy je orientované na vyučovanie prírodovedných predmetov. Prírodovedný variant sa realizuje v ročníkoch 1.- 4., ale aj na II. stupni máme v každom ročníku výberovú triedu s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov.
V tomto školskom roku sa výraznou mierou zvýšila krúžková činnosť, keď na škole aktívne pracuje takmer 40 krúžkov. Aj zásluhou tejto činnosti naši žiaci dosahujú dobré výsledky a v jednotlivých súťažiach a olympiádach sa prebojovali do krajských až celoslovenských kôl.
Najväčším nedostatkom školy je chýbajúca telocvičňa. Celé vyučovanie telesnej výchovy v zimnom období a v nepriaznivom počasí prebieha na chodbách, čo negatívne ovplyvňuje aj úroveň vyučovania ostatných predmetov. Obecný úrad v spolupráci s vedením školy dlhé roky bojovali za získanie finančných prostriedkov na výstavbu telocvične. Jej realizácia sa však začala v minulom školskom roku len za pomoci pôžičky, ktorú si zobrala obec.
Pýchou našej školy je pekný vonkajší športový areál, ktorý je prístupný celej športovej verejnosti a je využívaný v zime i v lete denne do neskorých večerných hodín.
Z množstva rôznych podujatí, ktoré organizujeme na škole, vyniká predvianočná Akadémia, na ktorej sa žiaci prezentujú kultúrnym programom a výsledkami svojej práce v jednotlivých predmetoch.
V rámci reštrukturalizácie školstva boli v roku 2002 k ZŠ pričlenené materské školy a školské jedálne. Naši najmenší prvé životné prekážky zvládajú za pomoci 8 učiteliek.
Aj keď v tejto krátkej prezentácii nie je možné zachytiť všetky podujatia, úspechy, tvorivú prácu žiakov a učiteľov, vieme, že za všetkým pozitívnym vo výchove a vzdelaní stojí vždy človek. A preto každému, kto sa akýmkoľvek spôsobom podieľa na formovaní života našej mladej generácie patrí naše úprimné poďakovanie.