Zakúpila pre svojich žiakov ďalšie krosná! „Jeden tkáčsky stroj sme už na škole mali a keďže sa nám pri práci s hyperaktívnymi deťmi osvedčil, rozhodli sme sa zo získaných peňazí zakúpiť ešte jeden. Spolu s ním sme zaobstarali aj osnovu a nové handry,“ uviedla riaditeľka školy Magdaléna Kubisová.
Hyperaktivita je u detí spojená s poruchou pozornosti. Najčastejšie sa prejavuje zvýšenou pohybovou aktivitou, nepokojom, nesústredenosťou, impulzívnosťou či neobratnosťou. Detí s touto poruchou neustále pribúda. Len na druhom stupni Hattalovej školy je ich momentálne dvadsaťdva. Tým, že žiakov so zvýšenou aktivitou nebavia drobné výtvarné práce a nedokážu dlho sústredene pracovať, hromadí sa v nich negatívna energia, ktorú však za krosnami dostanú zo seba von. Tkanie je totiž manuálna práca vyžadujúca si aj isté silové nasadenie. Zároveň je to pre ne niečo nové, niečo, čo im prináša pocit úspechu a vlastnej šikovnosti. V Hattalovej škole sa hyperaktívnym deťom venuje pedagogička Eva Pokorná. „Sama mám takéto dieťa, takže viem, že to nemajú jednoduché.
Mnohí učitelia ich posudzujú ako deti drzé a neposlušné, nemajú čas, ani možnosti sa im venovať a odsúvajú ich na vedľajšiu koľaj. Pritom častokrát nevedia, že v triede majú žiaka s poruchou pozornosti,“ vraví. „Mne sa s hyperaktívnymi deťmi začína pracovať dobre. Prišla som už totiž na to, čo ich baví. Je to manuálna práca, konkrétne práca pri krosnách.“ Kuriozitou je, že zatiaľ čo pre väčšinu z nás sa práca za tkáčskym strojom spája skôr so ženami, v škole na Hattalovej ulici vysedávajú za krosnami najmä chlapci. „Akurát minule sa mi niektoré dievčatá posťažovali, že sa nemôžu dostať ku krosnám, pretože sú za nimi stále ich spolužiaci,“ povedala Eva Pokorná. Svoje prvé vydarené výrobky školáci podarovali mamám, ďalšie sa už budú snažiť aj predať, aby si krosná dokázali zarobiť samy na seba.
Autor: aš