hodu Javorina do Trstenej. Starostovia najviac dotknutých obcí, ktoré sa nachádzajú pri hlavnom cestnom ťahu, sú už bezradní z množstva áut tiahnucich cez ich dediny. Nadmerné množstvo vozidiel ohrozuje obyvateľov a navyše spôsobuje, že životné prostredie sa pre nich stáva čoraz viac neznesiteľným. Klinec do rakvy pridáva ešte obmedzenie premávky v úseku od Oravského Podzámku po Sedliacku Dubovú, kde sa buduje cestný obchvat. „Na túto skutočne neúnosnú situáciu na Orave preto upozorňujeme ministra dopravy Pavla Prokopoviča a žiadame ho o okamžité riešenie problému,“ informoval nás predseda združenia Ľubomír Bláha.
Ďalším dôležitým bodom rokovania ZMODO bolo vyjadrenie sa zástupcov jednotlivých dolnooravských obcí k rozdeleniu Severoslovenskej vodárenskej spoločnosti. Predtým sa však stretli s kolegami miest a obcí Hornej a Bielej Oravy a zástupcami odštepného závodu SVS v Dolnom Kubíne, aby prejednali prípadné budúce podmienky fungovania samostatnej regionálnej vodárenskej spoločnosti. Starostovia za dolnú Oravu vyjadrili jednoznačný súhlas s rozdelením Severoslovenskej vodárenskej spoločnosti.
Ľ. Bláha prítomných informoval aj o činnosti Rady Združenia miest a obcí Slovenska. Jej členovia nedávno rokovali s lídrami politických strán, u ktorých je predpoklad, že sa po júnových voľbách dostanú do parlamentu. Účelom vzájomného stretnutia bol návrh ZMOS-u, aby jednotlivé strany do svojich volebných programov zakomponovali i prioritné požiadavky miest a obcí Slovenska.
Autor: aš