Tou prvou bolo zriadenie Klubu práce, v ktorom odborníci poskytujú nezamestnaným skupinové poradenstvo.
Úlohou novootvoreného Informačno-poradenského strediska je, aby si klient sám aktívne vyhľadával zamestnanie. Malo by ísť o celkom iný model hľadania si práce ako na úrade fungoval doteraz. „Klienti si museli potrebné údaje pracne vyhľadávať v papieroch, ktoré dostali. Teraz sa jednoducho pripoja na internet a na portáloch venovaných trhu práce si vyhľadajú pracovné ponuky. K dispozícii majú i takzvanú „call linku“, telefón, prostredníctvom ktorej sa s prípadným budúcim zamestnávateľom môžu spojiť. Rovnako ako internet aj túto službu môžu klienti využívať zdarma. V stredisku bude vždy náš pracovník, ktorý v prípade, že si niekto nebude vedieť poradiť, dotyčnému pomôže,“ povedal riaditeľ Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v Dolnom Kubíne Peter Florek.
Záujemcovia o prácu majú možnosť komunikovať s vonkajším svetom aj mailom. V každom z počítačov informačného strediska sa navyše nachádzajú vzory dokumentov, ako napríklad motivačných listov či životopisov, ktoré klienti môžu kedykoľvek použiť. „Išlo nám hlavne o to, aby sme zmenili formu komunikácie s klientmi. Aby to nebolo také sterilné ako doposiaľ, keď postávali na chodbách úradu a naši pracovníci si ich po jednom volali do kancelárie. Často bol takýto postup zdĺhavý a stresujúci pre nezamestnaných, ale i pre samotných pracovníkov,“ dodal P. Florek. Projekt Informačno-poradenského strediska zafinancoval v prevažnej miere Európsky sociálny fond. Do konca júna úrad práce ešte plánuje zriadiť pre svojich klientov pracovisko prvého kontaktu, kde budú mať možnosť vybaviť si bežné administratívne úkony hneď pri vstupe na recepcii.
Autor: aš