Ako túto inštitúciu vnímali a čo si o jej možnom zániku myslia Oravci pôsobiaci v štátnej správe a samospráve?
Michal Janota, starosta Medzibrodia nad Oravou: Podľa môjho názoru je dobré, že bol tento úrad zrušený. Bol to byrokratický aparát, ktorý zbytočne predlžoval výberové konania na určité funkcie v štátnej službe, potom bolo nejaké miesto neobsadené tri-štyri mesiace, nepracovalo sa a každý bol z toho iba nervózny. Niektoré výberové konania ani nemali význam, robili ich v Bratislave, pričom často nepoznali podmienky toho ktorého regiónu. Výberové konanie si teraz bude robiť príslušné ministerstvo a tým pádom sa to zrýchli. Budú to navyše robiť fundovaní ľudia.
Raymund Bradík, starosta Jasenovej: Medzi ľuďmi vládne vždy taká nálada, že keď sa zruší nejaký úrad, prijmú to pozitívne. Na druhej strane, keby sme tu nemali žiadne úrady, zavládla by anarchia. V každom prípade je otázne, či budú teraz ministerstvá vyberať kandidátov podľa ich schopností a odbornosti, alebo na základe politického trička. Bohužiaľ, keď sa pozrieme spätne, zistíme, že doteraz to bolo práve podľa toho, ku ktorej politickej strane kto inklinoval. A to rovnako na úrovni ministerskej, krajskej či okresnej. Pokiaľ to zostane i v tomto prípade tak, je škoda, že sa úrad pre štátnu službu zrušil.
Ivan Šaško, poslanec VÚC: Nepoznám detailne mieru pôsobnosti tohto úradu a preto sa nemôžem ani detailne k tejto otázke vyjadriť. Myslím si však, že každý úrad navyše je zbytočný a stojí daňových poplatníkov nemalé prostriedky. Je v kompetencii každého ministerstva stanoviť si vízie, i to, akých zamestnancov potrebuje. Dúfam, že to nebudú politické kritériá, ktoré budú rozhodovať pri ich výbere, ale prísne odborné.
František Adamčák, poslanec VÚC: Myslím si, že išlo o decentralizáciu. Každé ministerstvo má svoj odbor, ktorým zabezpečuje funkcie totožné s uvedeným úradom. Podľa môjho názoru Úrad pre štátnu službu ako centrálny orgán bol navyše.
Juraj Bernaťák, primátor Trstenej: Vieme, za akým účelom úrad vznikol – aby v štátnej správe boli na jednotlivých kľúčových miestach odborníci. Dnes už nie som kompetentný posudzovať dopad pôsobenia Úradu pre štátnu službu na štátne inštitúcie, ale v časoch, keď som pôsobil vo funkcii prednostu Okresného úradu v Tvrdošíne, nemal som žiadne výhrady voči jeho rozhodnutiam. Myslím si však, že ak má niekto seriózny záujem na vysokej úrovni reprezentovať štátnu inštitúciu, určite sa chce obklopiť odborníkmi a schopnými ľuďmi. No zároveň musí medzi nimi vládnuť aj istá dôvera. Určite nebudem za úradom plakať, to nie, verím, že aj bez nejakého dirigovania dokážu zodpovední pracovníci ministerstiev obsadzovať miesta odborníkmi. Iba čas a ohlasy štátnych inštitúcií ukážu opodstatnenosť zrušenia úradu.
Elena Krausová, vedúca služobného úradu MPSVaR, Námestovo: Pre mňa je skutočne veľmi ťažké o tom hovoriť, pretože naše ministerstvo a úrad sa stávajú nástupcami Úradu pre štátnu službu a veľká časť jeho kompetencií v normotvorbe by mala prejsť práve na nás. No zrejme by tento úrad nebol vznikol, keby v roku 2002 neboli vhodné podmienky pre revíziu štátnej správy. Napriek tomu môže byť dobré, ak bude všetko riadené z jedného miesta, hlavne čo sa týka regulácie a harmonizácie pracovno-právnych vzťahov štátnych zamestnancov, aj keď s jednotlivými špecifickými odlišnosťami podľa odboru, v ktorom pracujú. Samozrejme, ak prezident Ivan Gašparovič poslancami prijatú novelu zákona podpíše. Už sa objavili v istých sférach úvahy o tom, že prezident ju možno vráti naspäť do parlamentu a je otázne, či sa nájde dostatočný počet hlasov na jej opätovné a definitívne schválenie.