Expozícia sústreďuje takmer 150 masiek a sôch, ktoré sú výberom zo zbierky bratislavského novinára Ivana Melicherčíka. Vystavené diela z dreva, kameňa, železa a bronzu pochádzajú z bezmála dvadsiatich afrických krajín a tvoria najväčšiu súkromnú zbierku kmeňového umenia čierneho kontinentu na Slovensku.
Ivan Melicherčík ju budoval dve desaťročia. Afriku navštívil niekoľkokrát. Medzi najpozoruhodnejšie exponáty výstavy patrí séria dvojmetrových tanečných masiek z Burkina Faso, masívne sochy zvieracích motívov z Pobrežia Slonoviny, kolekcia relikviárnych sošiek z Mali či fetišové drevorezby z Konga. Podstata tvorby nie je v estetickej a tvarovej polohe, ale v jej duchovnom, psychologickom náboji. Ide väčšinou o religiózne predmety slúžiace pri rôznych rituáloch, tancoch, kultových a náboženských slávnostiach. Každá maska či socha má pritom svoju konkrétnu funkciu a podľa nej je „napájaná“ pozitívnou či negatívnou energiou.
Výstava Symboly čiernej Afriky potrvá do konca apríla.
Život náš každodenný
Zaujímavá pre oko návštevníka je aj výstava diela Františka Turcsányiho, povolaním veterinárneho lekára, výtvarne aktívneho od roku 1985. Jeho maliarska tvorba je o každodennosti, o pocitoch, o komunikácii, o hľadaní svojej oázy kľudu v krajine – jednoducho reflexia vonkajšieho prostredia a jej prepojenie s vlastným vnútorným svetom. V autorovej maľbe tvorí dôležitú zložku princíp rytmizovania plochy farbou a líniou. Je vybavený silným koloristickým cítením. Podoba každého jedného obrazu výstave závisí v momente jeho maľovania predovšetkým od nálady, ktorou autor disponuje. Vystavené obrazy, to sú spomienky autora vo forme záznamov na pobyt hlavne v Afrike, ale aj na iné miesta v Európe a na stretnutia, ktoré skladá do mozaiky svojho maliarskeho príbehu. Majú svoj obsah, svoj štýl.