V Námestovskom okrese jazdí s individuálnymi poznávacími značkami sedemnásť ľudí, v Dolnom Kubíne ich je jedenásť a v okrese Tvrdošín sa pre ne rozhodlo sedem šoférov. V policajnej terminológii sa takýmto značkám hovorí „evidenčné čísla voliteľnej logistiky“ a Slováci majú možnosť o ne požiadať už od roku 1997. Netypické značky nesmú mať prípojné vozidlá, ani autá štátnych orgánov či rozpočtových organizácií. Na značke sa nemôžu objaviť vulgarizmy, slová pohoršujúce alebo zosmiešňujúce, prípadne také, ktoré by vyjadrovali skratku štátneho orgánu a politickej strany. Kombinácia písmen sa nesmie začínať písmenom X a nesmie vytvoriť výraz, ktorý by podporoval alebo propagoval hnutie smerujúce k potláčaniu práv a slobôd občanov, alebo hlása národnú, rasovú, triednu či náboženskú neznášanlivosť.
Majitelia automobilov si na svoje štvorkolesové tátoše najčastejšie dávajú vyrobiť značky, na ktorých je ich meno, prípadne prezývka, časté sú aj názvy firiem alebo činnosti, v ktorej podnikajú. Tak ako pri klasických poznávacích značkách, i tie individuálne môžu obsahovať maximálne päť znakov. Objednávateľ si ale vyberá z troch variantov ich umiestnenia. Buď je to päť písmen v rade, buď štyri písmená a na konci číslo, alebo tri písmená a na konci dvojčíslie. V skutočnosti si teda môže napríklad nejaký Ján z Dolného Kubína objednať buď značku DK-JANKO alebo DK-JANO1 alebo DK-JAN13. Odo dňa, kedy si podá na políciu žiadosť o vyrobenie takejto značky, si ju môže na auto pripevniť už do troch dní. Značky s evidenčným číslom voliteľnej logistiky zhotovujú v jedinej firme na Slovensku, ktorá sídli v Košťanoch nad Turcom. „Do jedenástej hodiny pracovného dňa nám prídu objednávky od policajných zborov z rôznych okresov, my ich do pol jednej vyrobíme a o pol druhej, najneskôr o druhej už odchádzajú rýchlou poštou objednávateľom. Na druhý deň už majú policajti príslušného okresu hotovú značku... Sme teda v tomto smere maximálne pružní. Denne je takýchto značiek niekedy päť, niekedy pätnásť, čiže v priemere okolo desať kusov denne. Možno ste prekvapení, že je ich až toľko, ale vážne sa to stalo módou. Navyše, niekto má už štvrtú značku, pretože dosiaľ platný zákon hovorí, že pri strate, krádeži alebo poškodení sa duplikát urobiť nedá, musí sa urobiť nová značka s novým textom,“ povedal generálny riaditeľ firmy Turčan Delta Peter Blizniak. Pre porovnanie, klasické „ešpézetky“ vyjdú majiteľa auta tisíc, individuálne až desaťtisíc korún.