O tom, že spoločný postup primátorov a starostov má svoj význam, zdôraznil na zasadnutí 9. februára starosta Zuberca Marián Jurina. Propagácia na výstave Slovakia – Tour v Bratislave podľa jeho slov patrila k jednej z najlepších výstav ostatného obdobia, kde oravský stánok mal veľkú návštevnosť. Vyjadril poľutovanie nad tým, že tam chýbala prezentácia okresu Námestovo, ktorý je súčasťou Oravy (ten sa prezentuje cez Euroregión Beskydy) a mal by sa spoločne prezentovať tak ako Zázrivá (aj cez Euroregión Beskydy aj cez Radu Oravy).
Projekt na vypracovanie rozvoja cestovného ruchu Oravy nebol schválený. Keďže rieši stratégiu cestovného ruchu, neodkladá sa „do šuflíka“, ale ráta sa s jeho využitím do budúcnosti. Panoráma Orava je ďalším projektom, na ktorý požadujú finančné prostriedky zo štrukturálnych fondov EÚ a je určený na spoločnú propagáciu Oravy na web-stránke.
Keďže podľa stanov Rady Oravy je funkcia predsedu rotujúca, po zástupcoch Námestova a Dolného Kubína pripadla na nasledujúci rok funkcia okresu Tvrdošín. Za predsedu bol zvolený Juraj Bernaťák, primátor mesta Trstená. „Stretnutie Rady Oravy pripravujem na apríl. Chceme naň prizvať všetkých, ktorí boli nominovaní a určiť náhradníkov, ktorí by ich zastupovali. Je veľmi dôležité, a to sme už riešili na ostatnom zasadnutí, zvážiť, do akej miery je Rada prínosom, zvážiť význam a účel jej fungovania i to, do akej miery sa nám darí presadzovať a riešiť spoločné problémy, týkajúce sa celého regiónu. Len vzájomnou diskusiou o prioritách môžeme postupovať dopredu,“ povedal Juraj Bernaťák. Do riešenia regionálnych otázok by sa viac mali zapájať aj poslanci VÚC, Národnej rady SR, europoslanci. Nezanedbateľnou by mohla byť spolupráca s Obcou Oravcov v Bratislave.
Medzi plánované akcie patrí seminár (apríl – jún) o možnostiach vyrovnať sa s nezamestnanosťou rizikových skupín prostredníctvom obecných firiem, na ktoré sú vyčlenené aj finančné prostriedky i pripravované stretnutie predstaviteľov samosprávy (apríl – jún) so splnomocnencom vlády V. Nižňanským o otázkach fiškálnej decentralizácie.
Dôležitými budú jednania so Severoslovenskou vodárenskou spoločnosťou i riešenie dopravného obchvatu mesta Trstená.
„Popri budovaní dopravného obchvatu Oravského Podzámku je reálnym aj projekt obchvatu Trstenej, s ktorým by sa mohlo začať na jar 2007. Mesto chce byť nápomocné, aby vysporiadanie pozemkov a stavebné povolenie čím skôr prebehlo. Krajský stavebný úrad v Žiline na 27. februára zvoláva všetkých vlastníkov pozemkov, ktorí nepodpísali doteraz zmluvy o budúcej zmluve. Uvidíme, koľko občanov príde a podpíše tieto nájomné zmluvy. Pre tých, ktorí nepodpíšu, nastupuje inštitút vyvlastnenia. Obchvat Trstenej bude viesť od mäsokombinátu v Tvrdošíne a vyústi pred hraničným priechodom Trstená - Chyžné.“