V súčasnej dobe je už prístup k internetu v každej väčšej firme, často i menšie firmy i samostatní podnikatelia si spracovávajú ekonomickú agendu na počítači. Preto je vítaná možnosť využívať autorizované elektronické služby. V súčasnosti je možné využívať:
· prehľad daní na ktoré je daňový subjekt evidovaný
· prehľad podaných daňových dokumentov na daňové orgány
· prehľad dokumentov vystavených daňovým úradom
· podávanie dokumentov elektronickou formou po sieti
· správa vlastných prístupových práv
Doručovať písomnosti elektronickou formou je dnes na daňový úrad možné dvoma spôsobmi: - so zaručeným elektronickým podpisom
- bez zaručeného elektronického podpisu
Zaručený elektronický podpis znamená obstarať si certifikát od takzvanej akreditovanej certifikačnej autority. V súčasnosti máme dve takéto certifikačné autority a to CA a.s. Bratislava – www.dtca.sk a EVPÚ a.s. Nová Dubnica – www.caevpu.sk. Pri používaní tejto formy má užívateľ všetky práva, ktoré zatiaľ táto služba poskytuje.
Druhá forme je bez zaručeného elektronického podpisu, kde je výhodou bezplatná registrácia priamo na daňovom úrade. Tu ale musí daňový subjekt po podaní dokumentu elektronickou formou do piatich dní doručiť na daňový úrad dokument aj v písomnej forme a písomné vyhlásenie o podaní dokumentu elektronickou formou.