Spokojný s výsledkom tejto kontroly dorazil premiér do Zuberca, kde spolu s ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavlom Prokopovičom, predsedom Žilinského samosprávneho kraja Jozefom Tarčákom, starostom obce Zuberec Mariánom Jurinom a zástupcami investora i dodávateľa stavby slávnostne prestrihol pásku a odovzdal do užívania cestu III. triedy Zuberec – Oravice. „Verím, že aj vďaka tejto investícii bude prichádzať do tohto prekrásneho kúta Slovenska opäť viac turistov, čo znamená viac práce pre tunajších ľudí,“ povedal Mikuláš Dzurinda. „Názory našich občanov na vstup Slovenska do Európskej únie sa rôznia, no táto cesta je hmatateľným dôkazom pomoci, ktorú EÚ Slovensku ponúka.“
„My Slováci sme už raz takí, že len veľmi neradi ďakujeme. No za túto investíciu na Orave, rovnako ako za investíciu do prepojenia Oravskej Lesnej s Kysucami, patrí premiérovi skutočne veľká vďaka. Uvidíme, pán premiér, ako ti tunajší voliči poďakujú o rok a pol... Takže poviem za všetkých: ďakujeme,“ dodal v závere svojho prejavu Jozef Tarčák.
„Kedysi tu jeden z našich občanov vyčítal premiérovi, že nerobí pre náš región dosť a že pravdepodobne ani nevie, ako veľmi by návštevníci Zuberca i Zuberčania potrebovali cestné prepojenie s Oravicami. Teraz tu toho občana nevidím, no určite by bol spokojný, čo sa nám všetkým a v takom krátkom časovom úseku podarilo v tomto smere vykonať. Od zrodu myšlienky v roku 2002 k otvoreniu stavby v decembri 2004 urobil investor aj dodávateľ obrovský kus práce. Komunikácia s nimi bola vynikajúca, a keďže by sme boli veľmi radi, aby sa zrealizoval aj obchvat Zuberca a Zverovky a dokončila sa cesta z Blatnej do Oravíc, dúfam, že komunikácia bude pokračovať,“ využil príležitosť na slovnú hračku starosta Marián Jurina. „Nová cesta je na takej úrovni, že spĺňa kritériá pre cestu II. triedy, od zástupcov Žilinského samosprávneho kraja mám dokonca prísľub, že by sa tak mohlo stať v dohľadnej dobe.“ Na začiatok celého projektu cestného prepojenia Zuberec - Oravice, ktorého náklady dosiahli sumu 3 650 220 eur (173 mil. Sk, z čoho 100 mil. získal investor SSC z fondov EÚ-pozn.
aut.) si zaspomínal riaditeľ Inžinierskych stavieb Košice, závod Šaľa Jaroslav Jarábek: „Nikdy nezabudnem na ten deň, keď sme odovzdávali projekt implementačnej komisii – musel som totiž vstať o tretej ráno, aby som do šiestej stihol popodpisovať všetky s tým spojené úradné dokumenty. A keď naši zamestnanci prišli do Zuberca minulý december, telefonovali, že tu sa dá akurát tak lyžovať, vôbec nie stavať. V takých podmienkach, aké máte tu, sme ešte nikdy nerobili: pevné podložie striedali bažiny a rašeliniská, prípravu na stavbu sme museli znova celú „prekopať“... Ale v máji sme začali na stavenisku pracovať a pred dvomi týždňami sme cestu, dlhú 5,6 km, kolaudovali.“
Naopak, v Oravskej Lesnej Mikuláš Dzurinda v piatok vyjadril rozčarovanie nad pomalým postupom stavby cestného prepojenia Oravy s Kysucami. Podľa zástupcov troch dodávateľských firiem sa stavba potýka s problémami.
Najväčším je množstvo nevysporiadaných pozemkov a takmer stovka neznámych vlastníkov pozemkov pod budúcou komunikáciou. Stavebníci zápasia s nepoddajným terénom a nepriazňou počasia. Najväčšie pokroky vidieť na úseku od Oravskej Lesnej, kde je dokončená takmer celá projektová dokumentácia a v kilometrovom úseku sa tu už tiahne asfalt. Veľkým problémom je stavba mosta v strede prepojenia, kde je neprístupný terén a nedokončený geologický prieskum.
„Som hlboko rozčarovaný a sklamaný, odmietam takúto pomalú realizáciu stavby. Za päť rokov len jedenásť kilometrov cesty? Prišiel som vám to povedať možno trošku tvrdšie, ale veď z ľudí si predsa nemôžme robiť srandu! Do niekoľkých dní očakávam návrh, ako zásadným spôsobom túto stavbu urýchlime,“ uzavrel debatu nespokojný premiér.