Problém, ktorý mal primátor mesta Ján Kadera „na stole“ krátko po zasadnutí do kresla otca mesta (jún 2005). Podujal sa ho riešiť ešte v auguste, no dotiahnutý nie je dodnes. V auguste primátor vypovedal investorovi stavby zmluvu o prenájme pozemkov v susedstve križovatky v tvare Y, ktorá je hlavnou tepnou medzi centrom a sídliskom Brehy. Nájomnú zmluvu podpísal za mesto Pavol Farský, poverený zastupovaním primátora mesta po smrti Ivana Krušinského, teda pred zvolením Jána Kaderu.
Investor pravdepodobne prenájom pozemkov na dobu 20 rokov pokladal za zelenú pre stavbu parkovísk. V tomto zmysle argumentoval jeho zástupca aj pred poslancami mestského zastupiteľstva. Parkoviská mali byť pôvodne v dvoch spodných podlažiach budovy. No v priebehu výstavby sa investor rozhodol aj tieto podlažia využiť pre obchodné priestory, v centre Námestova veľmi žiadané. Takže parkoviská „vysunul“ na ulicu, na pozemky, ktoré si prenajal. A ich výstavbu rozbehol, naviac, bez stavebného povolenia. Poslanci mestského zastupiteľstva mali celý problém prerokovať už na augustovom zasadnutí, no počas dovolenkového obdobia sa nezišli v dostatočnom počte. A tak sa problém „parkoviská načierno“ riešil až na poslednom zasadnutí mestského zastupiteľstva.
„Našli sa poslanci, ktorí obhajovali investora, pretože výstavba parkovísk je v záujme občanov mesta,“ povedal nám primátor Ján Kadera. „No väčšina poslancov bola toho názoru, že investor sa mal buď držať pôvodného zámeru, alebo mal postupovať v súlade so zákonom a až potom realizovať parkoviská, ktoré, okrem iného, znemožnia využívať celé jedno rameno križovatky. Križovatka tak nebude vyhovovať slovenským technickým normám. Okrem toho, už dnes je veľmi nebezpečná, naraz ňou chodia chodci, cyklisti i automobily, vrátane ťažkých nákladných áut. Nechcem si ani len predstaviť, aké nebezpečné miesto sa stane z križovatky v zime. Takže cestu treba upraviť podľa STN, s čím súvisí aj vybudovanie nových chodníkov a osvetlenia. Poslanci uznali, že odstraňovať už takmer dobudované parkoviská by bol nezmysel, no súčasne považujú postup investora prinajmenšom za neseriózny. Urobiť stavbu načierno a až potom hľadať cesty na jej legalizáciu je podľa nich znehodnocovaním práce poslancov mestského zastupiteľstva. Ak mohol napríklad investor hypermarketu Terno postupovať v súlade so zákonom a vybudovať parkoviská vrátane potrebného osvetlenia, prečo tak nemajú postupovať všetci? Na každého platí predsa rovnaký meter...“
Poslanci napokon dospeli k uspokojivému riešeniu: dodávateľ stavby zabezpečí dokumentáciu na riešenie dopravnej situácie na križovatke. Na základe toho bude zvolané stavebné konanie na zmenu stavby pred dokončením. Ešte predtým by však malo prebehnúť riadne priestupkové konanie, vrátanie vymerania pokuty. Podľa našich informácií sa pokuta, ktorú určuje mesto, v takomto prípade môže pohybovať od jednej koruny do milióna. Jej vymeranie však zvyčajne priamo súvisí s ochotou investora dohodnúť sa so samosprávou na prijateľnom riešení, čo sa týka vyvolaných investícií. Mesto parkoviská skutočne potrebuje. No na prestavbu križovatky peniaze naozaj nemá. Je pravdepodobné, že investor bude mať záujem aj na tom, aby parkoviská previedol bezodplatným prevodom do vlastníctva mesta, pretože starostlivosť o tieto plochy je pomerne nákladná.
Na druhej strane, samospráva má už niekoľko rokov vypracované plány na iné riešenie tohoto kritického miesta, pričom by došlo aj k preloženiu hlavnej cesty na Brehy. No mala to byť riešenie pre budúcnosť, pretože predpokladá investíciu približne 8 miliónov korún. Je istá možnosť, že súčasná situácia všetko urýchli, no sotva za peniaze mesta, pretože radnica na túto investíciu nemá. Priestupkové konanie s investorom by malo prebehnúť vzápätí po predložení dokumentácie k riešeniu križovatky. Medzitým sme však v susedstve parkovísk zastihli strojníkov s ťažkými zemnými strojmi, ktorí upravovali terén pod cestu v smere, zhodnom so smerovaním cesty, plánovanej mestom do budúcna.