Pri tej príležitosti sme sa ho spýtali, ako napĺňa sľuby, ktoré dal pred mimoriadnymi voľbami občanom mesta. Priority pre neho boli jasné: budovanie inžinierskych sietí pre novú individuálnu bytovú výstavbu, rekonštrukcia miestnych komunikácií po plynofikácii mesta a odklonenie cesty I. triedy, vedúcej pomedzi autobusové nástupištia, mimo územia mesta.
S plnením prvých dvoch priorít je Ján Kadera relatívne spokojný: „Budovanie infraštruktúry na sídlisku Čerchle sa darí v uliciach, kde sú už rozostavané rodinné domy. Je tam už voda aj elektrina, chýbajú plynové rozvody, ktoré by sa mali robiť ešte tento rok, prípadne na jar, ako dovolí počasie. S kanalizáciou je to o čosi zložitejšie, pretože sme narazili na tvrdé skalné podložie, ktoré musíme buď obísť, alebo „rúbať“ do neho. Až po vybudovaní všetkých prípojok by sa mala „položiť“ cesta, aby sme ju potom zbytočne nerozkopávali. Projekčne pripravujeme a do rozpočtu mesta na rok 2006 plánujeme zahrnúť ďalšie dve ulice. Realizácia infraštruktúry pre novú individuálnu bytovú výstavbu na Čerchliach je však ešte stále podmienená úspešným majetkoprávnym usporiadaním pozemkov.“
Rekonštrukciu miestnych komunikácií už zastupiteľstvo tiež odsúhlasilo. „Ešte tento rok sme chceli urobiť aspoň jednu ulicu, no pravdepodobne je už neskoro, zem sa už príliš ochladila a ak by v priebehu prác prišlo zlé počasie, boli by sme v koncoch,“ uvažuje primátor nad záludnosťami technológie kladenia asfaltových kobercov. S opravami ciest sa však určite začne na jar. „Zastupiteľstvo rozhodne, či pôjdeme cestou priameho úveru, alebo o úver požiada dodávateľ prác. Rovnako je na poslancoch, aby stanovili poradie, v akom sa rekonštrukcie ciest vykonajú. Samozrejme, že sme pre nich pripravili prehľadný materiál, ktoré ulice sú na tom najhoršie. Vyňali sme však z toho - dočasne - sídlisko Stred, pretože tu plánuje robiť na budúci rok Severoslovenská vodárenská spoločnosť Žilina rozsiahlu rekonštrukciu vodovodnej siete.“
Prekládka cesty I. triedy mimo mesto je už „iná káva“. Podľa slov Jána Kaderu mesto vyvíja snahu o zreálnenie odklonu cesty. Predpokladaný náklad na tento úsek je 200 miliónov korún. V týchto dňoch bola dokončená štúdia stavby. Rozbehlo sa pripomienkové konanie a štúdiu posudzujú odborníci aj v zmysle zákona o vplyve na životné prostredie. Aj občania môžu na stavebnom úrade v Námestove podávať svoje návrhy a pripomienky.
„Keďže cesta je majetkom štátu v správe SSC Žilina, mesto nemôže do nej investovať, pretože ide o cudzie vlastníctvo. Financovanie stavby teda závisí len od rozhodnutia investora, v akom poradí priorít sa investičná akcia u neho umiestni. Môžeme si len želať, aby územné rozhodnutie mohlo byť vydané v lete 2006 a samotná realizácia začala v roku 2007. Uvedomujeme si však poradie dôležitosti stavieb SSC vzhľadom na výstavbu diaľnic,“ hovorí primátor.
Ján Kadera skonštatoval, že s plnením vlastných predsavzatí v rámci volebného programu je spokojný.