Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Máte zlý signál? Reklamujte ho!

Stovky rodín v Tvrdošíne si chceli užiť „televízneho komfortu“ vďaka systému MMDS. Túto možnosť im ponúka mestská radnica s tým, že zmluvy o užívaní bezdrôtovej káblovej televízie systémom MMDS uzatvoria s mestskou organizáciou – Technickými službami Mest

a Tvrdošín. No mnohí občania, ktorí sa „na to dali“ a zmluvy podpísali, nie sú doteraz spokojní s kvalitou služby. Hoci za ňu riadne platia, obraz je stále zašu- mený a zrnitý. Ani po opakovaných sťažnostiach sa však kvalita televízneho príjmu nezlepšila. A tak koncom júla zorganizovali Tvrdošínčania podpisovú akciu, na základe ktorej žiadajú Technické služby Mesta Tvrdošín o nápravu. Pozreli sme sa bližšie na zmluvné podmienky, na ktoré pristúpili: podľa nich museli zaplatiť jednorazový zriaďovateľský poplatok 1500 Sk, mesačný „paušál“ ich vyjde už len na 40 Sk. Za to podľa zmluvy „zriaďovateľ zabezpečí užívateľovi nerušený príjem televíznych programov“. Nerušený. Aj v článku IV. Zmluvy sa hovorí, že jednou z povinností zriaďovateľa je „pre užívateľa zabezpečiť kvalitu príjmu podľa platných technických noriem a predpisov“. No ak klient od zmluvy odstúpi a naďalej bude využívať anténu, ktorú si kúpil za vyše tisíc korún, môže dostať pokutu 5 000 Sk, rovnako ako taký, ktorý využíva signál, čo aj nekvalitný, načierno.

Skryť Vypnúť reklamu

Na to, aké možnosti a šance na nápravu úradnou cestou majú v podobnom prípade občania ako spotrebitelia sme sa spýtali riaditeľa Inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Žiline Jozefa Poláka:
„Slovenská obchodná inšpekcia v Žiline zatiaľ neposudzovala televízny signál a jeho kvalitu ako tovar. V podstate ani sami od seba nemôžeme vstúpiť do takéhoto vzťahu odberateľ (fyzická osoba) – poskytovateľ služby. Ale môžeme tak urobiť v prípade, že odberatelia ako konkrétne fyzické osoby reklamujú službu priamo u dodávateľa a ten reklamáciu nevybaví do 30 dní. V takom prípade sa môžu obrátiť na nás. Už len za to, že dodávateľ nevybavil reklamáciu v zákonom stanovenej lehote, môžeme mu uložiť pokutu až do výšky 2 000 000 korún. Okrem toho má spotrebiteľ za svoje peniaze dostať stopercentne kvalitnú službu. Takže prevádzkovateľ vysielača musí závadu na vysielači či prenose signálu odstrániť.“

Skryť Vypnúť reklamu

Podobné starosti mali so signálom MMDS obyvatelia Dolného Kubína a a Trstenej, kde sa spotrebitelia potýkali so zlým signálom už niekoľko rokov. V Dolnom Kubíne to vyústilo až do vypovedania zmluvy, v Trstenej zatiaľ mestský úrad ku každej technickej závade volá technikov z Prievidze. No ako nám povedali na radnici, onedlho bude mať mesto vlastného technika, ktorý sa bude o prevádzku MMDS vysielača starať a preverovať aj sťažnosti občanov. Technici sa totiž už neraz presvedčili, že často ide o závadu u prijímateľa signálu, či už v anténe, alebo v jej pripojení. No na rozdiel od Tvrdošína v Trstenej užívatelia neplatili žiadny zriaďovateľský poplatok, všetko „utiahlo“ mesto. Mesačný poplatok Trstenčanov je tiež 40-korunový. Na systéme tu dokonca „pracuje“ aj mestská polícia – kontroluje „čiernych odberateľov“ signálu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 318
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 059
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 755
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 188
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 089
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 587
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 885
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 851
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 553
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 680
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Jedno srdce je v centre mesta.

Ich obsah pomôže aj ľuďom v núdzi.

11 h
Michal Suroviak začal s maratónmi vo veku 45 rokov.

Prvý maratón chcel odbehnúť v Košiciach a študentský sen si aj splnil.

20. jan
Takéto krásne ceny čakajú na najlepších bežcoch.

Oravská bežecká liga už tvorí nový kalendár.

10 h
Novinka v Oravskej Lesnej pomáha v orientácii.

Orientáciu v dedine zlepšili informačné tabule.

20. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

10 h

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

20. jan

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

8 h

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?