Autorka mnohých filmov a článkov súvisiacich s cestovným ruchom pracovala v Slovenskom rozhlase i ekonomickom týždenníku Trend. V súčasnosti pracuje v Slovenskej televízii v relácii Reportéri.
„Napriek tomu, že v 90-tych rokoch sa zvýšila úroveň možností stravovania na Orave, veľa prevádzok neskôr zaniklo alebo podstatne znížilo úroveň svojich služieb. Momentálne, aj podľa ekonomického týždenníka Trend, ktorý organizuje každoročne súťaž TOP reštaurácie, najúspešnejší je penzión Marína v Dolnom Kubíne, lepší priemer dosiahol penzión U Sovy v Beňovej Lehote. Na hornej Orave v tomto rebríčku má bezkonkurenčné miesto hotel Roháč v Trstenej.
Agentúry cestovného ruchu aj samosprávy sú našťastie oveľa iniciatívnejšie ako v predchádzajúcich desaťročiach. Je tu množstvo penziónov, rekreačných a športových areálov a aj celkovo ponuka poskytovaných služieb či už v hoteloch alebo v mestách a obciach je v súčasnosti nápaditá, zaujímavá a vývoj v posledných rokoch ukazuje, že aj perspektívna. Na čo sa však náročnejší turisti sťažujú, je celkový prístup poskytovateľov služieb ku klientovi, zákazníkovi. Veľakrát chýba úsmev, pokus o milú konverzáciu, znalosť možností, ktoré región poskytuje.
Oravci majú častokrát v tvári napísané, že majú ťažký život, že sú nezamestnaní a na mrzutosť majú právo. Ak si však chcú udržať zákazníkov a klientov, ktorých nezaujíma, kto má aké problémy, pretože na dovolenke chcú relaxovať a teda vypadnúť z problémov, musia jednoducho svoju mrzutosť nechať doma. V krajinách s vysokým nárastom turistického ruchu práve túto požiadavku pochopili a sami tvrdia, že milý úsmev k cestovnému ruchu patrí. Veľa podnikateľov v turistickom priemysle si sťažuje na nedostatok peňazí, keď však tie peniaze získajú, či už zo štrukturálnych fondov Európskej únie alebo úverom z banky, napokon zistia, že im chýba kvalifikovaná pracovná sila a človek, ktorý predáva službu úsmevom“ zdôraznila na záver v našom rozhovore Katarína Začková.