STAREK Transport si dnes pripíja k 30. výročiu založenia firmy

Spoločnosť STAREK Transport, s. r. o., patrí medzi najväčšie prepravné spoločnosti v regióne Oravy, získala ocenenie Zlatá firma 2023.

V roku 1993 založil Ing. Štefan Starek s manželkou Emíliou rodinnú spoločnosť so zameraním na prepravu tovarov. Medzi prvých zákazníkov patrili miestne spoločnosti Panasonic Industrial Devices Slovakia, HYDAC Electronic a ZŤS – LKT Trstená. Prvotné prepravy zabezpečovali iba tromi nákladnými vozidlami značky Avia. Na narastajúci dopyt po komplexnejších službách v doprave zareagovala firma rýchlo, flexibilne a adaptovala sa na trhu rozšírením o ďalšie služby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod vizionárskym vedením Ing. Štefana Stareka prešla firma komplexnou transformáciou a v roku 2013 vstúpila na medzinárodný trh už ako STAREK Transport, s. r. o. Dnes už patrí medzi najväčšie prepravné spoločnosti v regióne Orava a zaujala pozíciu 6. najväčšieho zamestnávateľa v meste Trstená.

Vedenie po rodičoch prevzali deti, dcéra Eva Starek a syn Martin Starek. Firma pod ich vedením poskytuje rozšírený servis medzinárodnej dopravy, logistiky a zasielateľstva, čo prispieva k maximálnej spokojnosti zákazníka. O histórii, súčasnosti aj budúcnosti sme sa rozprávali s Evou Starek.

Počas 30 rokov firma prešla viacerými náročnými obdobiami. Ktoré bolo najnáročnejšie?

Myslím, že najnáročnejšie bolo obdobie, keď sme si uvedomili, že túto veľkú loď musíme kormidlovať sami.

Veľkým splneným snom ocina bola kúpa bývalej rafinérie a skladu pohonných hmôt Benzinolu v lokalite Hámričky v Trstenej. Rekonštrukciu areálu s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových tvoril jednu z najstarších environmentálnych záťaží z priemyselnej výroby na Slovensku, ktorú sme spolu s bratom považovali ako veľkú výzvu a zároveň skúšku našich schopností. Kontaminovaných bolo viac ako 20-tisíc ton zeminy. Likvidácia tejto envirozáťaže stála 6,43 milióna eur, z toho časť bola uhradená z operačného programu Kvalita životného prostredia a ďalšia časť bola uhradená zo štátneho rozpočtu. Práce vykonávali počas plnej prevádzky firmy, ale na kvalite poskytovaných služieb sa to neprejavilo. Z pôvodných objektov sme chceli a zachovali čelnú stenu ako historický dôkaz stretu minulosti a súčasnosti. Pamätná stena, pos-ledný múr bývalej rafinérie je symbolom a výzvou stability našej spoločnosti. Na počesť zakladateľov, našich rodičov, sme zvečnili ich portréty, ktoré nám budú vždy pripomínať položenie základného kameňa spoločnosti Starek transport. A tak sme sa dostali po krôčikoch až k 30 rokom výročia.

Ako zvládate udržať sa medzi špičkou?

Pružne reagujeme na zmeny trhu, pomáhajú nám správne nastavené procesy, ktoré stále vylepšujeme a sú základom pre efektívny a maximálny výsledok. Efektívne vybudovaný manažérsky systém /ISO 9001:2015/ je pre nás samozrejmosťou a súčasťou denného riadenia a plánovania dopravy. Aj dodávky tovaru Just in Time si vyžadujú prepracovanú logistiku flotily našich nákladných vozidiel , a dôkladné poznanie rizík, ktoré ju ovplyvňujú. Vo vedení sa zameriavame na včasnú identifikáciu a prijímanie opatrení, ktorými riziká dokážeme eliminovať. Kladieme dôraz na odbornosť, profesionálny prístup a kompetentnosť našich zamestnancov, ktorí sú významnou súčasťou úspechu spoločnosti. Bez dobrých a kvalitných ľudí by bolo ťažké vybudovať a udržať firmu. Preto aktívne podporujeme ich profesionálny rast organizovaným a individuálnym vzdelávaním. Každý, kto pre nás pracuje, je dôležitý. Všetko do seba musí zapadať a potom fungovať. Keďže sme firma rodinného typu, tak aj pristupujeme k zamestnancom. Stretávame sa nielen v práci, ale aj mimo nej na spoločných akciách alebo aktivitách, ktorých súčasťou sú aj ich rodiny.

Aké je portfólio služieb, ktoré poskytujete?

Tím skúsených profesionálov neustále zabezpečuje plynulý transport a koordináciu služieb rýchlo a efektívne. Doprava na trase Slovensko – Nemecko spravidla nepresiahne 48 hodín. Rýchlu a bezpečnú dopravu garantujú skúsení vodiči. Pohotový a kvalitný servis zabezpečujú flexibilní špeditéri. Ceny máme bezkonkurenčné, ale nikdy nie na úkor kvality. Všetci zamestnanci spoločnosti rešpektujú určené zásady a tak prispievajú k napĺňaniu našich zámerov a cieľov. K dispozícii máme najmodernejší vozový park, viac ako 60 vozidiel. Ak nedokážeme poskytnúť správne vozidlo pre komoditu, sprostredkujeme ju prostredníctvom zazmluvnených a certifikovaných dopravcov. Každé firemné vozidlo spĺňa kritériá noriem EURO najvyššej triedy. Aj vďaka tomu zaručuje vysokú flexibilitu, bezpečnosť a kvalitu nákladnej prepravy. Hlavnou filozofiou spoločnosti STAREK Transport je spokojnosť zákazníkov a rýchle vybavenie a ich požiadaviek. Pri špedícii dbáme na spoľahlivý a bezpečný transport tovaru na určené miesto. V ponuke máme aj služby novovybudovaného TRUCK servisu, ktorý poskytuje opravy nákladných vozidiel a je zariadený najmodernejším vybavením. Bol skolaudovaný v roku 2023.

Ďalšia služba, ktorú naša spoločnosť ponúka, je zberná služba ako špeciálny systém prepravy zásielok menšej hmotnosti a objemu, ktoré nedokážu úplne vyplniť priestor prepravného vozidla. Tento typ tovaru sa nazýva aj kusové zásielky. Zberná služba dokáže ponúknuť zaujímavú cenu s garanciou krátkych dodacích termínov. To vedia docieliť vďaka sústredeniu väčšieho množstva kusových zásielok do podobných destinácií na jednom zbernom mieste, ich hromadným odoslaním do zberného miesta cieľovej destinácie a nakoniec samotným doručením príjemcovi. V prípade záujmu zásielku vedia pripoistiť proti všetkým možným rizikám. Medzi najväčšie plusy zberných služieb patria zaujímavo nízka cena, preprava zásielok rôznej hmotnosti a veľkosti aj napriek ich nižšiemu množstvu.

Firma sa neustále rozširuje, môžete prezradiť novinky?

Novinkou je aktuálne nový warehouse v Ružomberku, kde poskytujeme skladové a administratívne priestory na prenájom. K dispozícii máme priestory s výmerou 11 800 metrov štvorcových. Samozrejmosťou sú nakladacie rampy pre nákladné vozidlá, brána pre priamy vstup na nakladanie a vykladanie tovaru. Warehouse v prípade potrieb poskytuje služby nonstop 24/7 gateway – in/out.

Nechceme zaostať ani v ekologických trendoch v nákladnej doprave. Aktívne sledujeme a nebránime sa ich príchodu aj do našej spoločnosti. Je len otázkou času, kedy sa aj v našej flotile objavia autá, ktoré využívajú alternatívnu energiu. Momentálne vidíme ako prekážku nedostatočnú distribučnú sieť dobíjacích staníc.

Veríme, že všetky naše ďalšie plány a ciele budeme v budúcnosti schopní naplniť a rozvinúť podľa potrieb spoločnosti STAREK Transport a trhu.

Viete, čo majú spoločné Jánošík, pltník, Oravský hrad, Oravská lesná železnička, trstenský kostolík, X-Man, medveď, vlk, Vysoké Tatry, drevenice, slovenská vlajka a dvojkríž? Zdobia kamióny firmy STAREK Trans-port, na ktorých propagujú Slovensko po Európe. V roku 2022 spolu s ostatnými vozidlami najazdili takmer 5,3 milióna kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 274
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 226
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 642
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 523
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 211
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 710
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 335
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 049
  1. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  2. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  3. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  4. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  5. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  6. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  7. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 536
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 632
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 990
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 698
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 579
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 209
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 438
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  2. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  3. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  4. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  5. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  6. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  7. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 536
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 632
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 990
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 698
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 579
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 209
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 438
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu