STAREK Transport si dnes pripíja k 30. výročiu založenia firmy

Spoločnosť STAREK Transport, s. r. o., patrí medzi najväčšie prepravné spoločnosti v regióne Oravy, získala ocenenie Zlatá firma 2023.

V roku 1993 založil Ing. Štefan Starek s manželkou Emíliou rodinnú spoločnosť so zameraním na prepravu tovarov. Medzi prvých zákazníkov patrili miestne spoločnosti Panasonic Industrial Devices Slovakia, HYDAC Electronic a ZŤS – LKT Trstená. Prvotné prepravy zabezpečovali iba tromi nákladnými vozidlami značky Avia. Na narastajúci dopyt po komplexnejších službách v doprave zareagovala firma rýchlo, flexibilne a adaptovala sa na trhu rozšírením o ďalšie služby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod vizionárskym vedením Ing. Štefana Stareka prešla firma komplexnou transformáciou a v roku 2013 vstúpila na medzinárodný trh už ako STAREK Transport, s. r. o. Dnes už patrí medzi najväčšie prepravné spoločnosti v regióne Orava a zaujala pozíciu 6. najväčšieho zamestnávateľa v meste Trstená.

Vedenie po rodičoch prevzali deti, dcéra Eva Starek a syn Martin Starek. Firma pod ich vedením poskytuje rozšírený servis medzinárodnej dopravy, logistiky a zasielateľstva, čo prispieva k maximálnej spokojnosti zákazníka. O histórii, súčasnosti aj budúcnosti sme sa rozprávali s Evou Starek.

Počas 30 rokov firma prešla viacerými náročnými obdobiami. Ktoré bolo najnáročnejšie?

Myslím, že najnáročnejšie bolo obdobie, keď sme si uvedomili, že túto veľkú loď musíme kormidlovať sami.

Veľkým splneným snom ocina bola kúpa bývalej rafinérie a skladu pohonných hmôt Benzinolu v lokalite Hámričky v Trstenej. Rekonštrukciu areálu s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových tvoril jednu z najstarších environmentálnych záťaží z priemyselnej výroby na Slovensku, ktorú sme spolu s bratom považovali ako veľkú výzvu a zároveň skúšku našich schopností. Kontaminovaných bolo viac ako 20-tisíc ton zeminy. Likvidácia tejto envirozáťaže stála 6,43 milióna eur, z toho časť bola uhradená z operačného programu Kvalita životného prostredia a ďalšia časť bola uhradená zo štátneho rozpočtu. Práce vykonávali počas plnej prevádzky firmy, ale na kvalite poskytovaných služieb sa to neprejavilo. Z pôvodných objektov sme chceli a zachovali čelnú stenu ako historický dôkaz stretu minulosti a súčasnosti. Pamätná stena, pos-ledný múr bývalej rafinérie je symbolom a výzvou stability našej spoločnosti. Na počesť zakladateľov, našich rodičov, sme zvečnili ich portréty, ktoré nám budú vždy pripomínať položenie základného kameňa spoločnosti Starek transport. A tak sme sa dostali po krôčikoch až k 30 rokom výročia.

Ako zvládate udržať sa medzi špičkou?

Pružne reagujeme na zmeny trhu, pomáhajú nám správne nastavené procesy, ktoré stále vylepšujeme a sú základom pre efektívny a maximálny výsledok. Efektívne vybudovaný manažérsky systém /ISO 9001:2015/ je pre nás samozrejmosťou a súčasťou denného riadenia a plánovania dopravy. Aj dodávky tovaru Just in Time si vyžadujú prepracovanú logistiku flotily našich nákladných vozidiel , a dôkladné poznanie rizík, ktoré ju ovplyvňujú. Vo vedení sa zameriavame na včasnú identifikáciu a prijímanie opatrení, ktorými riziká dokážeme eliminovať. Kladieme dôraz na odbornosť, profesionálny prístup a kompetentnosť našich zamestnancov, ktorí sú významnou súčasťou úspechu spoločnosti. Bez dobrých a kvalitných ľudí by bolo ťažké vybudovať a udržať firmu. Preto aktívne podporujeme ich profesionálny rast organizovaným a individuálnym vzdelávaním. Každý, kto pre nás pracuje, je dôležitý. Všetko do seba musí zapadať a potom fungovať. Keďže sme firma rodinného typu, tak aj pristupujeme k zamestnancom. Stretávame sa nielen v práci, ale aj mimo nej na spoločných akciách alebo aktivitách, ktorých súčasťou sú aj ich rodiny.

Aké je portfólio služieb, ktoré poskytujete?

Tím skúsených profesionálov neustále zabezpečuje plynulý transport a koordináciu služieb rýchlo a efektívne. Doprava na trase Slovensko – Nemecko spravidla nepresiahne 48 hodín. Rýchlu a bezpečnú dopravu garantujú skúsení vodiči. Pohotový a kvalitný servis zabezpečujú flexibilní špeditéri. Ceny máme bezkonkurenčné, ale nikdy nie na úkor kvality. Všetci zamestnanci spoločnosti rešpektujú určené zásady a tak prispievajú k napĺňaniu našich zámerov a cieľov. K dispozícii máme najmodernejší vozový park, viac ako 60 vozidiel. Ak nedokážeme poskytnúť správne vozidlo pre komoditu, sprostredkujeme ju prostredníctvom zazmluvnených a certifikovaných dopravcov. Každé firemné vozidlo spĺňa kritériá noriem EURO najvyššej triedy. Aj vďaka tomu zaručuje vysokú flexibilitu, bezpečnosť a kvalitu nákladnej prepravy. Hlavnou filozofiou spoločnosti STAREK Transport je spokojnosť zákazníkov a rýchle vybavenie a ich požiadaviek. Pri špedícii dbáme na spoľahlivý a bezpečný transport tovaru na určené miesto. V ponuke máme aj služby novovybudovaného TRUCK servisu, ktorý poskytuje opravy nákladných vozidiel a je zariadený najmodernejším vybavením. Bol skolaudovaný v roku 2023.

Ďalšia služba, ktorú naša spoločnosť ponúka, je zberná služba ako špeciálny systém prepravy zásielok menšej hmotnosti a objemu, ktoré nedokážu úplne vyplniť priestor prepravného vozidla. Tento typ tovaru sa nazýva aj kusové zásielky. Zberná služba dokáže ponúknuť zaujímavú cenu s garanciou krátkych dodacích termínov. To vedia docieliť vďaka sústredeniu väčšieho množstva kusových zásielok do podobných destinácií na jednom zbernom mieste, ich hromadným odoslaním do zberného miesta cieľovej destinácie a nakoniec samotným doručením príjemcovi. V prípade záujmu zásielku vedia pripoistiť proti všetkým možným rizikám. Medzi najväčšie plusy zberných služieb patria zaujímavo nízka cena, preprava zásielok rôznej hmotnosti a veľkosti aj napriek ich nižšiemu množstvu.

Firma sa neustále rozširuje, môžete prezradiť novinky?

Novinkou je aktuálne nový warehouse v Ružomberku, kde poskytujeme skladové a administratívne priestory na prenájom. K dispozícii máme priestory s výmerou 11 800 metrov štvorcových. Samozrejmosťou sú nakladacie rampy pre nákladné vozidlá, brána pre priamy vstup na nakladanie a vykladanie tovaru. Warehouse v prípade potrieb poskytuje služby nonstop 24/7 gateway – in/out.

Nechceme zaostať ani v ekologických trendoch v nákladnej doprave. Aktívne sledujeme a nebránime sa ich príchodu aj do našej spoločnosti. Je len otázkou času, kedy sa aj v našej flotile objavia autá, ktoré využívajú alternatívnu energiu. Momentálne vidíme ako prekážku nedostatočnú distribučnú sieť dobíjacích staníc.

Veríme, že všetky naše ďalšie plány a ciele budeme v budúcnosti schopní naplniť a rozvinúť podľa potrieb spoločnosti STAREK Transport a trhu.

Viete, čo majú spoločné Jánošík, pltník, Oravský hrad, Oravská lesná železnička, trstenský kostolík, X-Man, medveď, vlk, Vysoké Tatry, drevenice, slovenská vlajka a dvojkríž? Zdobia kamióny firmy STAREK Trans-port, na ktorých propagujú Slovensko po Európe. V roku 2022 spolu s ostatnými vozidlami najazdili takmer 5,3 milióna kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 607
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 377
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 837
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 278
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 062
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 488
  1. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  2. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  3. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  4. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  5. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  6. Michael Achberger: Niektoré éčka sú ako jed! Prečo ich výrobcovia stále pridávajú do jedla?
  7. Vladimír Krátky: Gde zobrali tých 1,67 ?
  8. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 601
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 675
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 318
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 430
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 986
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 917
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 773
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 006
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  2. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  3. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  4. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  5. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  6. Michael Achberger: Niektoré éčka sú ako jed! Prečo ich výrobcovia stále pridávajú do jedla?
  7. Vladimír Krátky: Gde zobrali tých 1,67 ?
  8. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 601
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 675
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 318
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 430
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 986
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 917
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 773
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 006
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu