Výstavbu R3 na Orave podľa NDS nestopli, županka sa chce stretnúť s ministrom dopravy

Regiónom sa šíria fámy o zastavení výstavby.

Termín dokončenia obchvatu Tvrdošína aj konečnú cenu diela sprevádzajú nejasnosti. Termín dokončenia obchvatu Tvrdošína aj konečnú cenu diela sprevádzajú nejasnosti. (Zdroj: mesto Tvrdošín)

TVRDOŠÍN. Výstavba úseku rýchlostnej cesty R3 medzi Tvrdošínom a Nižnou podľa diaľničiarov nie je zastavená a naďalej pokračuje. Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková to uviedla v reakcii na šíriace sa informácie, že dodávateľ prác uvažuje o zastavení výstavby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Erika Jurinová sa chce stretnúť s ministrom dopravy Pavlom Lančaričom. Avizovala, že ho bude žiadať o vysvetlenie situácie, aby sa tak vyvrátili fámy.

Podľa hovorkyne diaľničiarov na stavbe v súčasnosti pracuje 150 ľudí denne, práce prebiehajú najmä na mostoch - na ich spodných stavbách a nosných konštrukciách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Jeden z mostov má už hotovú mostovku, na ďalších sa robia nosné konštrukcie a pracuje sa na postupnom dokončovaní ich hrubej stavby," povedala Žgravčáková.

V regióne však podľa Jurinovej začali kolovať informácie, že stavba nenapreduje dostatočne rýchlo a uvažuje sa o zastavení výstavby. Dôvodom má byť to, že dodávateľ sa údajne nedohodol s diaľničiarmi na zvýšení sumy diela v súvislosti s infláciou a dodatočnými prácami.

"To sú informácie, ktoré nerobia dobre v regióne. Chcem sa preto ministra pýtať, ako to v realite vyzerá. Počuli sme, že sú tam aj iné problémy, ktoré súvisia s technológiou výstavby. Veríme, že nám minister pozitívne vysvetlí situáciu a uistí nás, že sa dostavba uskutoční," povedala Jurinová.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničiari v marci tohto roka informovali, že na stavbe R3 Tvrdošín - Nižná musia riešiť úpravu technológie. Dôvodom boli zistené zložitejšie geologické pomery horninového masívu. Zároveň dodali, že na časti úseku R3 vznikla potreba spraviť pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov.

Avizovali, že preložky plynu a zmena technológie budú mať vplyv na termín ukončenia výstavby úseku - predbežne do jesene 2023, a aj na konečnú cenu diela.

Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 783
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 639
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 593
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 109
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 788
  6. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 168
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 572
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 950
  1. Martin Sečkár: Svedok
  2. Juraj Sališ: Terén riadia tí, ktorí k terénu nikdy neprivoňali
  3. Samuel Križan: MEDIÁCIA V KAŽDODENNOM ŽIVOTE: AKO ZOSTAŤ V POKOJI AJ MEDZI KONFLIKTNÝMI ĽUĎMI
  4. Jana Reková: Sťahujem sa do Paríža
  5. Peter Hroško: Tvoje telo si pamätá všetko
  6. Gustáv Murín: Čítanie na nedeľu: Španielsko vzdialené i blízke
  7. Marian Letko: Z denníka chrapúňa
  8. Andrea Podešvová: Mnohí hľadajú senzáciu o Elene Podzámskej, nie to, čo jej príbeh hovorí o nás...
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 21 462
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 18 375
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 12 438
  4. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 12 310
  5. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 496
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 181
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 601
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 304
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu