ORAVA. Za dva týždne takmer šesťsto ľudí z Poľska a Slovenska svojím podpisom vyjadrilo podporu myšlienke spojenia dvoch krajín pomocou novej železnice. Petíciu za výstavbu vysokorýchlostných železníc Rail Orava na úseku Kraľovany - Kraków s pripojením Slovenska k poľskému projektu Podłęże - Piekiełko od 30. júla 2022 organizuje Občianska iniciatíva Poľsko – Slovensko – autobusy.
Poliaci sa pustili do práce
„Poľsko už niekoľko rokov buduje v ťažkom horskom teréne úplne novú železničnú trať s modernými štandardmi, známu ako projekt Podłęże - Piekiełko. Cieľom tejto investície je výrazne skrátiť cestu vlakom z Krakova do poľských Tatier a do Nowého Sączu, vlaky budú môcť jazdiť rýchlosťou 120 až 160 kilometrov za hodinu,“ povedal iniciátor petície Poliak Jakub Loginow.
Počet opitých vodičov za volantom hrozivo narastá ČítajtePoliaci sú otvorení rozšíreniu tohto projektu aj o Slovensko, aby železničná trať nekončila naslepo v Zakopanom, ale zahŕňala aj slovenskú Oravu a odtiaľ umožnila cestovať do Bratislavy, Popradu, Košíc, kamkoľvek na Slovensku. Poľský projekt Podłęże-Piekiełko sa buduje po etapách a zatiaľ je v takom stave, že sa k nemu môže pripojiť aj Slovensko.
„Aj v Poľsku sa o tejto trati dlho hovorilo. Mnohí tvrdili, že je to drahé a že sa to nedá. A zrazu sa to dá,“ povedal Kuba Lubinow. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.