Autodopravcovia žiadajú uvoľnenie cesty

Skratku z Oravy na Kysuce kamióny využívať nemôžu.

Oravskí autodopravcovia žiadajú otvorenie cesty z Oravy na Kysuce aj pre autá nad 12 metrov.Oravskí autodopravcovia žiadajú otvorenie cesty z Oravy na Kysuce aj pre autá nad 12 metrov. (Zdroj: Martin Pavelek)

ORAVA. Od otvorenia 14-kilometrového úseku cesty II. triedy II/520 spájajúcej Oravu s Kysucami ubehlo už 13 rokov. Umožňuje veľmi dôležité prepojenie dvoch susedných regiónov.

Výhodou je, že obyvatelia Oravy sa rýchlejšie dostanú do Žiliny, Bratislavy či Česka, kde mnohí pracujú. Pred otvorením cesty museli na Kysuce absolvovať 108-kilometrovú obchádzku.

Smerujú k dohode

Hoci prepojenia stálo viac ako 88 miliónov eur, využívať ho nemôže každý. Zákaz majú nákladné autá dlhšie ako 12 metrov, čo pre viacerých autodopravcov znamená tisíce kilometrov, tisíce litrov paliva a tisíce minút ročne naviac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Združenie oravských autodopravcov prakticky od otvorenia cesty bojuje za zrušenie tohto zákazu. Po určitej dobe odmietania zo strany kysuckých samospráv, ktoré sa obávali zvýšeného počtu kamiónov prechádzajúcich cez dediny, sa zdá, že sú ochotní ustúpiť.

Prečítajte si tiež Cestu do Bzín a priľahlých dedín otvorili Čítajte 

Napriek zákazu cestu využívajú aj nákladné autá dlhšie ako 12 metrov, čo obe strany v tichosti tolerujú, pokiaľ ide o miestnych podnikateľov. No čoraz viac sa na cestu tlačí tranzit, hlavne poľské vozidlá. A to už nemienia tolerovať.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C82MJ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Diaľnica na Kysuciach

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 121
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 898
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 442
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 149
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 084
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 385
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 349
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 328
  1. Daniel Bíro: Ladislav Lahoda zo spoločnosti CMA sa podelil o jeho skúsenosti z prieskumov podzemných priestorov. Na čo všetko si musíme dávať pozor?
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Štefan Šturdzík: Vykašlite sa na politiku a šašov okolo nej.
  4. Miroslav Ferkl: Rehot Richtera
  5. Peter Martinkovič: Zažil som goraikō na Fujisane
  6. Jozef Foltýn: Koniec demokracie v USA?!
  7. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  8. Ernest Klotton: Armádne zhromaždenie ako sa generáli ocitli uprostred „vnútornej vojny“ s hranolkami a tankami
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 961
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 133
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 939
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 847
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 268
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 695
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 647
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 8 657
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Ďakovačka futbalistov Námestova po víťaznom zápase s Považskou Bystricou.

Námestovo vyradilo Považskú Bystricu.


Ilustračné foto.

Dominujú mu dve priemyselné odvetvia.


V pohárovom zápase AFC Nitra - Tatran Oravské Veselé si proti sebe zahrali bratia Greššákovci.

Nitra potvrdila rolu favorita s Oravským Veselým.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu