ORAVA. V posledných dňoch polícia zaznamenala niekoľko prípadov podvodných telefonátov zameraných na klientov viacerých bánk pôsobiacich na území Slovenska.
Ide o telefonáty, keď páchatelia kontaktujú občanov ako klientov niektorej z bánk a ponúkajú im viaceré bankové produkty, napríklad hypotekárny úver, bezúčelový úver, vedenie bežného účtu a podobne. Cieľom je získanie autentifikačných a verifikačných údajov ľudí k službám či produktom banky tak, aby následne mohli byť zneužité na neoprávnené finančné transakcie.
Sýkorky sa prilepili na pascu určenú pre myši ČítajteK telefonátom prichádza zo spoof telefónnych čísiel. Sú to čísla, ktoré sa obeti zobrazujú na displeji telefónu ako čísla, ktoré banky využívajú pri kontakte s klientmi – služba dialóg, klientske centrum a podobné.. Reálne však ide o úplne iné telefónne čísla.
V prípade takýchto telefonátov by ľudia nemali poskytovať žiadne zo svojich údajov k žiadnym bankovým službám či produktom. Banka nikdy nežiada obdobné údaje od klienta telefonicky.