DOLNÝ KUBÍN. Cieľom je pomôcť vyrovnať rozdiely vo vedomostiach a zručnostiach žiakov, ktoré vznikli alebo sa prehĺbili v dôsledku koronakrízy.
Do školských lavíc v ZŠ Martina Kukučína zasadlo 20 detí a v ZŠ s MŠ Kňažia sa v letnej škole vzdeláva 16 žiakov.
Budú sa venovať prvákom
ZŠ M. Kukučína prioritne organizuje letnú školu pre žiakov 1. ročníka. „Tieto deti sme považovali za najviac ohrozenú kategóriu žiakov, ktorí by potrebovali stimuláciu pracovných a sociálnych návykov,“ povedala riaditeľka školy Katarína Števonková.
Žiaci počas ôsmich hodín denne okrem zmysluplného trávenia voľného času hravou formou a zážitkovým učením rozvinuli čitateľské, matematické a komunikačné zručnosti, potrebné pre úspešný štart do 2. ročníka „Chceli sme najmä prehlbovať a upevňovať vedomosti a zručnosti, nadobudnuté pred prerušením vyučovania v školách a zároveň podporiť ich opätovnú adaptáciu na školské prostredie,“ doplnila riaditeľka školy.

Činnosť letnej školy sa uskutočňovala prostredníctvom aktivít formou zážitkového učenia a didaktických hier. „Počas jedného dňa sa striedali aktivity zo všetkých vzdelávacích oblastí, popoludnie venovali najmä pohybovým a tvorivým aktivitám. Pri riešení úloh a zadaní sme podporovali tímovú spoluprácu žiakov a učiť ich spájaniu síl pri spoločnom riešení problémov,“ vysvetlila Števonková.
Pridali sa v Kňažej
V treťom augustovom týždni sa opäť do škôl vrátili aj niektoré deti zo ZŠ a MŠ Kňažia.
„Väčšina našich žiakov sa aktívne zapájala do dištančného vzdelávania počas koronakrízy, keďže máme deti hlavne z okolitých dedín, ktorí do našej školy dochádzajú a majú v mieste svojho bydliska slabé pokrytie internetom,“ povedala riaditeľka Daša Badáňová. „Máme tiež žiakov z rómskej komunity, u ktorých spočívalo dištančné vzdelávanie len vo vypĺňaní pracovných listov. Preto je potrebné u oboch skupín žiakov, aby si hravou a zábavnou formou prehĺbili a upevnili vedomosti a zručnosti.“
Riaditeľka tvrdí, že ich cieľom nie je deti držať medzi štyrmi stenami v triede, ale zopakovať a prehĺbiť vedomosti a zručnosti žiakov najmä v prírode a tým uľahčiť ich adaptáciu na školské prostredie.
„Deti zažili oravské hviezdne nebo, kde ich čakali zábavné úlohy, v ktorých si precvičili písanie písmen, pravopis a slovné druhy. Taktiež navštívili Čutkovskú dolinu v Ružomberku, kde si upevnili učivo a rozšírili vedomostí z prvouky, prírodovedy a biológie,“ dodala riaditeľka.