ZÁKAMENNÉ, ORAVSKÁ LESNÁ, ZUBEREC. V rebríčku všetkých typov škôl v Žilinskom kraji je na 7. až 9. mieste Základná škola s MŠ Zákamenné.
ZŠ s MŠ Oravská Lesná patrí 14. priečka, o päť miest lepšie ako minulý školský rok.
Tretiu pozíciu na Orave a 18. v kraji má ZŠ s MŠ Zuberec, aj ona si polepšila o tri priečky.
Žiaci sa môžu tešiť na darček
„Pokračujeme v nastavených trendoch,“ zdôvodnil opätovne dobré umiestnenie riaditeľ zákamenskej školy Pavol Demko. „Máme šikovných učiteľov, šikovných žiakov.“ Pokles o dve priečky nemusí mrzieť. „Robíme, čo sa dá, nie každý rok sa zadarí.“
Žiaci v Zákamennom sa najnovšie tešia aj na zásielku, v ktorej bude vybavenie IT laboratória. Mala by im prísť v týchto dňoch. „Sú tam počítače, tablety, 3D tlačiareň a napríklad aj automatická meteorologická stanica či robotické moduly,“ hovorí Demko. „Plánujeme ju využiť na vyučovanie geografie, posilnenie počítačovej gramotnosti, ale aj ozvláštnenie ďalších predmetov.“
Niekto chodí do krčmy, niekto na futbal, Miroslav Jurči vešia na web pesničky ČítajteZákladná škola s MŠ J. Vojtaššáka v Zákamennom so 702 žiakmi sa zapojila tiež do projektu Na základnej škole úspešnejší, kde získali pre školu na tri roky špeciálneho pedagóga, aby pomáhal žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Hodnotil takmer dvesto škôl v kraji
Do hodnotenia zaradil inštitút INECO 195 škôl v Žilinskom kraji, patria tam aj stredné školy a gymnáziá.
Inštitút upozorňuje, že rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Sneh na Orave láme stromy, ohrozujú vozidlá aj ľudí ČítajteRebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl. „Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov. Či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania, alebo pri vstupe na trh práce.“
„Viaceré školy s dobrými výsledkami považujú naše hodnotenie za akúsi satisfakciu za svoje dlhoročné snaženie, ktoré možno predtým nebolo plne docenené,“ tvrdí inštitút. „Rovnako tiež mnoho škôl často aj s priemernými výsledkami nás kontaktovalo a predložilo nám informácie o ich úspechoch, ktoré naša metodika nemusela zachytiť.“
Oravské obce a mestá, tu je všetko pokope ČítajteVo viacerých prípadoch školy využili možnosť zverejniť dodatočné informácie na internetovom profile svojej školy. „To všetko sú znaky, že v školstve pracuje stále veľa ľudí, ktorí berú svoju prácu ako poslanie a záleží im na kvalite vyučovania, hoci aj nie sú napríklad finančne docenení.“