Pre rozbitú obchádzku porušujú vodiči zákaz

Brezovičania sú zúfalí. Cesta do dediny popod železničný most v Trstenej je uzavretá mesiac, má byť ešte ďalšie dva. Mnohí toho majú už dnes plné zuby.

Cesta do Brezovice je uzavretá. Prejsť sa po nej dá. Železnice SR však dočasné sprejazdnenie počas prác vylučujú.Cesta do Brezovice je uzavretá. Prejsť sa po nej dá. Železnice SR však dočasné sprejazdnenie počas prác vylučujú. (Zdroj: Naďa Kališová)

TRSTENÁ. Dočasnú uzáveru cesty neďaleko trstenského cintorína pre stavebné práce na moste niektorí vodiči porušujú. A nejeden za to už aj zaplatil nemalú pokutu. Radšej však riskujú, ako by si mali ďalej ničiť autá na rozbitej panelovke.

Zodpovedného niet

Železnice SR začali začiatkom letných prázdnin rekonštruovať železničný most vedúci ponad jedinú prístupovú cestu do Brezovice. Tú museli celkom uzavrieť. Obchádzka vedie cez areál miestneho poľnohospodárskeho družstva. Tamojšia panelová cesta pre traktory postačuje. Vodiči na osobných autách s ňou majú problém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je taká rozbitá, že už mám na aute vybité všetky čapy a to tadiaľ jazdím na jednotke,“ povedal nahnevane Marek z Brezovice. „Nikoho to netrápi, nikto sa nestará, nie je toho, kto by tú obchádzku opravil. Na stavenisku pod mostom o štvrtej poobede nie je ani nohy, nerobia ani v sobotu, napredujú slimačím tempom. Do konca septembra nás trafí šľak.“

Pod mostom sú z oboch strán zábrany. Sú umelé, takže takmer každý deň sa nájde niekto, kto ich po odchode robotníkov z cesty odtiahne, aby tadiaľ mohli prechádzať autá. „A prečo nie, keď je kadiaľ? Je to kratšie a určite menej rozbité ako na družstve,“ hovorí Petra, ktorá cez zákaz prejde vždy, keď sa dá.

Prečítajte si tiež: Poškodený most zbúrali, robia nový Čítajte 

Niekoľko dní to vodičom prechádzalo. Nie každý si trúfol, ale našli sa mnohí, ktorí chceli trošku pošanovať svoje auto. Najmä tí, ktorí tadiaľ denne prechádzajú aj niekoľkokrát. „Najnovšie však na druhej strane stoja policajti a čakajú, kto tadiaľ prejde. Stojí to 150 eur,“ hovorí zúfalý Marek.

SkryťVypnúť reklamu

Prísny zákaz

Obchádzkovú trasu cez družstvo schválili všetky kompetentné orgány. Železnice ju o meter rozšírili, ostrihali prečnievajúce kríky a stromy. Časť trasy priamo v areáli družstva je oplotená.

„O technický stav obchádzky sa spolu s mestským podnikom starajú aj Železnice SR. Osadili sme tam dočasné zrkadlo, robíme zásyp, prípadne striekame asfaltovú zmes, hlavne na panelovú cestu,“ uviedla hovorkyňa železníc Martina Pavliková.

S dočasným sprejazdnením zatvoreného úseku cesty popod most aspoň na pár hodín po odchode robotníkov vodiči počítať nemôžu. „Prechod cez stavenisko je prísne zakázaný. Dôvodom sú cestné panely vyložené v osi mosta na ochranu cesty, pre použitie ťažkotonážnych strojov, cestných vozidiel, ale aj pre výkopové práce do hĺbky zhruba 1,5 metra pod úroveň vozovky.“

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Hasiči bojovali na Porubskom výstreku do tmy Čítajte 

Uplynulý piatok sme sa boli na stavenisku pozrieť aj my. Robotníkov sme tam nestretli. Bolo pol jedenástej, možno mali práve obed. V opačnom prípade nečudo, že sa ľudia hnevajú a poukazujú na pomalé tempo prác. Pozreli sme sa aj na cestu, po ktorej sa dá skutočne po odložení zábran bez problémov prejsť.

Podľa investora práce pokračujú podľa plánov aj napriek nepriaznivému júlovému počasiu. Búranie, vŕtanie pilót a betónovanie základov komplikovali silné dažde, napokon to však firma stihla v termíne.

Do konca septembra

Vlaky z Trstenej nebudú premávať do 14. septembra, cesta má byť uzavretá až do konca septembra. Rekonštrukcia podobného rozsahu trvá spravidla o 30 až 40 dní dlhšie, než je naplánovaná v Trstenej. „Zmenami v projektovej dokumentácii sme však vyšli v ústrety mestu, aby boli práce ukončené pred Pamiatkou zosnulých, keďže blízko staveniska je cintorín,“ uviedla Martina Pavliková.

Prečítajte si tiež: Ďalšie stavby okolo priehrady nepribudnú Čítajte 

Železnice žiadajú vodičov aj chodcov o dodržiavanie zákazov, o rešpektovanie dopravných značení a obchádzkových trás. „Môžeme ľudí ubezpečiť, že harmonogram prác firma dodrží, prosíme však o trpezlivosť a pochopenie,“ dodala hovorkyňa.

Za škody na vozovke, ceste a jej príslušenstve, alebo na inom nehnuteľnom majetku tretích osôb, ktoré vzniknú v súvislosti s uzávierkou cesty, zodpovedá podľa slov Dávida Bozsakyho, referenta Železníc SR, zhotoviteľ. So sťažnosťami na zlý stav panelovej cesty sa môžu vodiči obrátiť zrejme priamo na železničnú spoločnosť, keďže ona sa stará o jej prejazdnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 334
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 13 237
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 913
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 777
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 393
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 131
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 413
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 412
  1. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  6. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  7. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  8. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 844
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 367
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 932
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 724
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 086
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 060
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 667
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 714
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Matej Galo: Ladislav Kamenický: Architekt novej železnej opony čo berie aj deťom z taniera
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  6. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  7. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  8. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 844
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 367
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 932
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 724
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 086
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 060
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 667
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 714
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu