Železničná stanička v Suchej Hore si ešte chvíľu postojí

Historickú, no rozpadávajúcu sa železničnú stanicu na pohraničí zatiaľ obec zbúrať nedala.

Na prvý pohľad budova až tak zle nevypadá. Podľa odborníkov je však v dezolátnom stave.Na prvý pohľad budova až tak zle nevypadá. Podľa odborníkov je však v dezolátnom stave. (Zdroj: Naďa Kališová)

SUCHÁ HORA. Presne pred rokom suchohorský starosta Miloš Šustek informoval, že obec pripravuje asanačné povolenie na zbúranie historickej stavby neďaleko miestneho rašeliniska. Niekdajšia železničná stanica je poslednou najsevernejšie položenou stanicou Rakúsko-Uhorska. Jej osud však spečatil jej dezolátny stav spôsobený aj dlhoročným zatekaním dovnútra cez poškodenú strechu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Budova pri frekventovanom cezhraničnom cyklochodníku však stále stojí. Pre nadšencov histórie a starej architektúry, chvalabohu. Zisťovali sme teda, čo sa za uplynulý rok zmenilo. „Búracie povolenie stále len pripravujeme,“ povedal starosta. „Vzhľadom na to, že máme na najbližšie minimálne dva roky naplánované veľké investičné akcie, stavbu nateraz búrať nejdeme.“

SkryťVypnúť reklamu

Obci prešiel projekt na výstavbu novej materskej školy. Z rozpočtu na ňu bude musieť dať minimálne 200-tisíc eur. Ďalšie peniaze pôjdu do druhej etapy rekonštrukcie chodníkov.

Prečítajte si tiež: Historickú budovu by mali zbúrať, ale ona neexistuje Čítajte 

„Asanáciu stanice sme preto do tohtoročného rozpočtu nezaraďovali. Zostáva v aktuálnom stave, je zakonzervovaná, zatvorená. Uvidíme, dokedy a čo prinesie budúcnosť.“

Obec budovu nevlastní, vlastník známy nie je. Po privatizácii mala prejsť na niekdajší štátny podnik Rašelinové závody. Zmluva o prevode však neexistuje.

V historických materiáloch sme nenašli presnú zmienku o výstavbe stanice. Je však zachytené, že úsek železnice Trstená – Suchá Hora bol otvorený v decembri 1899. Je teda viac než pravdepodobné, že budovu postavili buď v tom istom roku, alebo ešte o niečo skôr.

SkryťVypnúť reklamu

Aký bude ďalší osud viac ako storočnej železničnej stanice, zostáva naďalej otázne.

Prečítajte si tiež: Oravské obce a mestá, tu je všetko pokope Čítajte  Prečítajte si tiež: Nájdite si čas na voľný čas. Kam vyraziť Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 95 133
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 963
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 642
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 829
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 275
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 708
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu