Streda, 19. september, 2018 | Meniny má Konštantín

Počas opravy mosta v Lokci sa prepadla fréza

Vodičov jazdiacich po oravských cestách čaká jar a leto plné dopravných obmedzení. Dôvodom sú opravy ciest a mostov, na ktoré čakali roky.

Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. (Zdroj: Martin Pavelek)

LOKCA. „Práce pokračujú podľa harmonogramu, dokonca sme o niekoľko dní v predstihu,“ povedal koncom minulého týždňa Stanislav Michálek, ktorý robí stavebný dozor na rekonštrukcii mosta v Lokci. „Odfrézovali jednu polovicu mosta v smere do Zákamenného na pravej strane, zlikvidovali rímsu. Búracie práce pokračujú demontážou štyroch mostových uzáverov. Už sme robili kontrolu urobených prác, aby sa dala navrhnúť správna výška spriahujúcej dosky a spádových betónov.“

Dopravu riadia semafory

Bezproblémový postup prác určite potešil viacerých vodičov, ktorí jazdia po moste v Lokci smerom do Zákamenného. Väčšina prijala s pochopením aj obmedzenie dopravy, ktorú v jednom jazdnom pruhu riadia semafory.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Doprava je nevyvážená,“ povedala Alena Nováková, predsedníčka predstavenstva spoločnosti MBM group, ktorá opravuje sedem mostov na Orave, medzi nimi aj ten v Lokci. Ráno, keď idú ľudia do práce, vytvára sa kolóna od Zákamenného, no z toho smeru je dostatok miesta. Oveľa horšia situácia nastáva popoludní, keď sa vracajú.

„Dlhý rad áut vytvára kolónu od Lokce. Ale tam je blízko križovatka. Aby kolóna nezablokovala križovatku, pracovníci na moste semafory ovládajú ručne.“

Starosta Lokce Miroslav Valčičák zatiaľ problémy v súvislosti s opravou mosta nezaregistroval. „Je načase, že začali pracovať. Dočasné obmedzenia musíme vydržať.“

Pred semaformi čakal Anton Mrva z Oravskej Lesnej. „Tešíme sa, že budeme konečne jazdiť po opravenom moste bez dier. Čakanie pred semaformi sa dá vydržať.“

Približne 50 metrov od rušnej stavby, na ktorej minulý týždeň pracovalo 12 ľudí so štyrmi zbíjačkami a rozbrusovačkami železa, býva Lukáš Papan. „Cez okno počujeme zvuky, ale buchot sme počuli aj vtedy, keď po deravej vozovke jazdili autá.“

Prekvapenia zo socializmu

Keď stavbári odfrézovali hornú časť mostovky a začali vyberať mostné uzávery, natrafili na viacero prekvapení. V betóne našli zaliate dosky, pod uzávermi objavili staré drevené dielce na betónovanie. Fréza, ktorá odoberala hornú časť vozovky, sa na jednom mieste prepadla. „Pozrite,“ ukázal robotník na dieru v betóne, cez ktorú vidno hladinu rieky v hĺbke približne 15 metrov. „Železo vôbec nie je prepojené. Takúto nekvalitnú prácu po sebe nechali robotníci v socializme. To je zázrak, že ten most toľko vydržal.“

Prečítajte si tiež: Zo starej tatrovky ostal pôvodný len volant

Stavbári nebudú opravovať len hornú časť mosta, ale aj príjazdové cesty a svahy. Z obidvoch strán v dĺžke približne 50 metrov ich zastabilizujú gabiónové koše naplnené kameňom.

Pôvodný projekt nepočítal so stabilizáciou pilierov, ktoré sa hýbu. Poškodzuje to hornú časť vrátane vozovky. Župa, ktorá je objednávateľom prác, už robí kroky na zabezpečenie stabilizácie. „Stabilizácia pilierov neovplyvní našu prácu ani dopravu na moste,“ povedala Alena Nováková. „Môžu ju urobiť aj po skončení rekonštrukcie.“

Prídu aj do Krušetnice

Od tohto týždňa prídu stavbári aj na most v Krušetnici. Podľa pôvodného projektu ho mali celý rozobrať naraz, pričom dopravu by presmerovali cez dedinu. Starostka Terézia Pacoňová spolu s obecnými poslancami a obyvateľmi dediny s tým nesúhlasili. Uskutočnilo sa viacero stretnutí a rozhovorov. Žilinský samosprávny kraj, ktorému mosty patria, hľadal riešenie. Ponúkal alternatívy, no odmietal opravu v polovičnom profile, ktorá by zabezpečila prejazdnosť v jednom jazdnom pruhu. Nakoniec uznal argumenty ľudí a most zrekonštruujú postupne, bez presmerovania dopravy na obchádzku cez dedinu.

Prečítajte si tiež: Našli iné riešenie, obchádzku pre opravu mostov zrušili

„Som rád, že sa podarilo nájsť riešenie, ktoré vyhovuje všetkým,“ povedal Igor Janckulík, podpredseda Žilinského samosprávneho kraja pre dopravu. „Obmedzenia v doprave sú nepríjemnou, ale nevyhnutnou komplikáciou pre vodičov.“

Spokojná je aj starostka. „Oplatilo sa nám zabojovať za bezpečnosť našich ľudí. Kto to kedy videl, tisnúť nákladnú dopravu cez úzke ulice dediny. Nakoniec využijú najjednoduchšie riešenie.“
Na ceste medzi Zákamenným a Lokcou teda pribudnú ďalšie semafory. Ak budete tadiaľ cestovať, počítajte so zdržaním.

Potešujúcou správou je, že podľa pôvodného plánu mali rekonštrukcie mostov trvať päť mesiacov. Zástupcovia MBM group tvrdia, že urobia všetko preto, aby termín dokončenia skrátili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  3. Najužitočnejšia appka
  4. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  6. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  7. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  8. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  9. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  10. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  1. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  2. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  3. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  5. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  6. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 19 509
  2. Najužitočnejšia appka 15 732
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 646
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 946
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 043
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 650
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 124
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 753
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 5 185
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 646

Hlavné správy z MY Orava

Pozrite sa, aký problém nastal pri výmene zvodidiel. Neskutočné

Ľudia bez povolenia odmontovali zvodidlá, aby sa mohli dostať do svojich garáží alebo na pozemky. Správca cesty ich musí osadiť späť. Hrozí, že majitelia sa kvôli nim nedostanú do garáží.

Tú dobu starší žili, mladým pripadá ako pravek

Vrcholila prvá svetová vojna, ktorá zmenila mapu strednej Európy. Na scéne sa objavil nový fenomén – fenomén národa. Odvtedy prešlo 100 rokov. Na výstave Ozveny času hovoria o nich dokumenty, knihy aj obrazy.

Úradníci zabojujú proti emisiám. Ako? Takto

Na oravských cestách pribudnú dva elektromobily. Na ich nákup dostali dve samosprávy bezmála 60-tisíc eur.

Na potulkách oravskými ihriskami

Uplynulý víkend priniesol niekoľko výborných zápasov. My sme si vybrali tieto.

Dlhá nad Oravou si robí zo 6. ligy vlastnú súťaž

V siedmom kole sa hralo podľa rytmu domácich mužstiev.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V nemocnici zomrela od smädu. Nemala ani sedem rokov

Prípad Niny Chuchelovej rieši už aj Generálna prokuratúra.

Sanitka prišla neskoro, pacient leží vo vážnom stave v nemocnici

Vo februári sa zrušila rýchla lekársku služba v Kysuckom Novom Meste.

Pripravte sa na desaťdňové obmedzenia na frekventovanej ceste

Už od zajtra rátajte s dopravnými obmedzeniami, úsek medzi Bernolákovom a Ivankou pri Dunaji budú opravovať.

Vybrali SME

Už ste čítali?