Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Počas opravy mosta v Lokci sa prepadla fréza

Vodičov jazdiacich po oravských cestách čaká jar a leto plné dopravných obmedzení. Dôvodom sú opravy ciest a mostov, na ktoré čakali roky.

Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. (Zdroj: Martin Pavelek)

LOKCA. „Práce pokračujú podľa harmonogramu, dokonca sme o niekoľko dní v predstihu,“ povedal koncom minulého týždňa Stanislav Michálek, ktorý robí stavebný dozor na rekonštrukcii mosta v Lokci. „Odfrézovali jednu polovicu mosta v smere do Zákamenného na pravej strane, zlikvidovali rímsu. Búracie práce pokračujú demontážou štyroch mostových uzáverov. Už sme robili kontrolu urobených prác, aby sa dala navrhnúť správna výška spriahujúcej dosky a spádových betónov.“

Dopravu riadia semafory

Bezproblémový postup prác určite potešil viacerých vodičov, ktorí jazdia po moste v Lokci smerom do Zákamenného. Väčšina prijala s pochopením aj obmedzenie dopravy, ktorú v jednom jazdnom pruhu riadia semafory.

Skryť Vypnúť reklamu

„Doprava je nevyvážená,“ povedala Alena Nováková, predsedníčka predstavenstva spoločnosti MBM group, ktorá opravuje sedem mostov na Orave, medzi nimi aj ten v Lokci. Ráno, keď idú ľudia do práce, vytvára sa kolóna od Zákamenného, no z toho smeru je dostatok miesta. Oveľa horšia situácia nastáva popoludní, keď sa vracajú.

„Dlhý rad áut vytvára kolónu od Lokce. Ale tam je blízko križovatka. Aby kolóna nezablokovala križovatku, pracovníci na moste semafory ovládajú ručne.“

Starosta Lokce Miroslav Valčičák zatiaľ problémy v súvislosti s opravou mosta nezaregistroval. „Je načase, že začali pracovať. Dočasné obmedzenia musíme vydržať.“

Pred semaformi čakal Anton Mrva z Oravskej Lesnej. „Tešíme sa, že budeme konečne jazdiť po opravenom moste bez dier. Čakanie pred semaformi sa dá vydržať.“

Skryť Vypnúť reklamu

Približne 50 metrov od rušnej stavby, na ktorej minulý týždeň pracovalo 12 ľudí so štyrmi zbíjačkami a rozbrusovačkami železa, býva Lukáš Papan. „Cez okno počujeme zvuky, ale buchot sme počuli aj vtedy, keď po deravej vozovke jazdili autá.“

Prekvapenia zo socializmu

Keď stavbári odfrézovali hornú časť mostovky a začali vyberať mostné uzávery, natrafili na viacero prekvapení. V betóne našli zaliate dosky, pod uzávermi objavili staré drevené dielce na betónovanie. Fréza, ktorá odoberala hornú časť vozovky, sa na jednom mieste prepadla. „Pozrite,“ ukázal robotník na dieru v betóne, cez ktorú vidno hladinu rieky v hĺbke približne 15 metrov. „Železo vôbec nie je prepojené. Takúto nekvalitnú prácu po sebe nechali robotníci v socializme. To je zázrak, že ten most toľko vydržal.“

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Zo starej tatrovky ostal pôvodný len volant Čítajte 

Stavbári nebudú opravovať len hornú časť mosta, ale aj príjazdové cesty a svahy. Z obidvoch strán v dĺžke približne 50 metrov ich zastabilizujú gabiónové koše naplnené kameňom.

Pôvodný projekt nepočítal so stabilizáciou pilierov, ktoré sa hýbu. Poškodzuje to hornú časť vrátane vozovky. Župa, ktorá je objednávateľom prác, už robí kroky na zabezpečenie stabilizácie. „Stabilizácia pilierov neovplyvní našu prácu ani dopravu na moste,“ povedala Alena Nováková. „Môžu ju urobiť aj po skončení rekonštrukcie.“

Prídu aj do Krušetnice

Od tohto týždňa prídu stavbári aj na most v Krušetnici. Podľa pôvodného projektu ho mali celý rozobrať naraz, pričom dopravu by presmerovali cez dedinu. Starostka Terézia Pacoňová spolu s obecnými poslancami a obyvateľmi dediny s tým nesúhlasili. Uskutočnilo sa viacero stretnutí a rozhovorov. Žilinský samosprávny kraj, ktorému mosty patria, hľadal riešenie. Ponúkal alternatívy, no odmietal opravu v polovičnom profile, ktorá by zabezpečila prejazdnosť v jednom jazdnom pruhu. Nakoniec uznal argumenty ľudí a most zrekonštruujú postupne, bez presmerovania dopravy na obchádzku cez dedinu.

Prečítajte si tiež: Našli iné riešenie, obchádzku pre opravu mostov zrušili Čítajte 

„Som rád, že sa podarilo nájsť riešenie, ktoré vyhovuje všetkým,“ povedal Igor Janckulík, podpredseda Žilinského samosprávneho kraja pre dopravu. „Obmedzenia v doprave sú nepríjemnou, ale nevyhnutnou komplikáciou pre vodičov.“

Spokojná je aj starostka. „Oplatilo sa nám zabojovať za bezpečnosť našich ľudí. Kto to kedy videl, tisnúť nákladnú dopravu cez úzke ulice dediny. Nakoniec využijú najjednoduchšie riešenie.“
Na ceste medzi Zákamenným a Lokcou teda pribudnú ďalšie semafory. Ak budete tadiaľ cestovať, počítajte so zdržaním.

Potešujúcou správou je, že podľa pôvodného plánu mali rekonštrukcie mostov trvať päť mesiacov. Zástupcovia MBM group tvrdia, že urobia všetko preto, aby termín dokončenia skrátili.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 854
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 381
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 987
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 248
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 949
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 335
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 292
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 905
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 679
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 574
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

V Zábiedove skončilo približne sedemtisíc ton úletu.

V katastri Hladovky a Zábiedova skončilo 32-tisíc ton úletu z OFZ Istebné. Inšpekcia životného prostredia tvrdí, že nesprávnym skladovaním a uložením sa z neho stal nebezpečný odpad.

7 h
V roku 2019 sa v Novoti narodilo 81 detí, minulý pribudlo 71 novorodencov.

Novoť sa rozrastá, v dedine chýbajú nájomné byty

22. jan
Jedno srdce je v centre mesta.

Ich obsah pomôže aj ľuďom v núdzi.

21. jan
Michal Suroviak začal s maratónmi vo veku 45 rokov.

Prvý maratón chcel odbehnúť v Košiciach a študentský sen si aj splnil.

20. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

20 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

18 h

Už ste čítali?