Piatok, 23. apríl, 2021 | Meniny má VojtechKrížovkyKrížovky

Počas opravy mosta v Lokci sa prepadla fréza

Vodičov jazdiacich po oravských cestách čaká jar a leto plné dopravných obmedzení. Dôvodom sú opravy ciest a mostov, na ktoré čakali roky.

Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. (Zdroj: Martin Pavelek)

LOKCA. „Práce pokračujú podľa harmonogramu, dokonca sme o niekoľko dní v predstihu,“ povedal koncom minulého týždňa Stanislav Michálek, ktorý robí stavebný dozor na rekonštrukcii mosta v Lokci. „Odfrézovali jednu polovicu mosta v smere do Zákamenného na pravej strane, zlikvidovali rímsu. Búracie práce pokračujú demontážou štyroch mostových uzáverov. Už sme robili kontrolu urobených prác, aby sa dala navrhnúť správna výška spriahujúcej dosky a spádových betónov.“

Dopravu riadia semafory

Bezproblémový postup prác určite potešil viacerých vodičov, ktorí jazdia po moste v Lokci smerom do Zákamenného. Väčšina prijala s pochopením aj obmedzenie dopravy, ktorú v jednom jazdnom pruhu riadia semafory.

Skryť Vypnúť reklamu

„Doprava je nevyvážená,“ povedala Alena Nováková, predsedníčka predstavenstva spoločnosti MBM group, ktorá opravuje sedem mostov na Orave, medzi nimi aj ten v Lokci. Ráno, keď idú ľudia do práce, vytvára sa kolóna od Zákamenného, no z toho smeru je dostatok miesta. Oveľa horšia situácia nastáva popoludní, keď sa vracajú.

„Dlhý rad áut vytvára kolónu od Lokce. Ale tam je blízko križovatka. Aby kolóna nezablokovala križovatku, pracovníci na moste semafory ovládajú ručne.“

Starosta Lokce Miroslav Valčičák zatiaľ problémy v súvislosti s opravou mosta nezaregistroval. „Je načase, že začali pracovať. Dočasné obmedzenia musíme vydržať.“

Pred semaformi čakal Anton Mrva z Oravskej Lesnej. „Tešíme sa, že budeme konečne jazdiť po opravenom moste bez dier. Čakanie pred semaformi sa dá vydržať.“

Skryť Vypnúť reklamu

Približne 50 metrov od rušnej stavby, na ktorej minulý týždeň pracovalo 12 ľudí so štyrmi zbíjačkami a rozbrusovačkami železa, býva Lukáš Papan. „Cez okno počujeme zvuky, ale buchot sme počuli aj vtedy, keď po deravej vozovke jazdili autá.“

Prekvapenia zo socializmu

Keď stavbári odfrézovali hornú časť mostovky a začali vyberať mostné uzávery, natrafili na viacero prekvapení. V betóne našli zaliate dosky, pod uzávermi objavili staré drevené dielce na betónovanie. Fréza, ktorá odoberala hornú časť vozovky, sa na jednom mieste prepadla. „Pozrite,“ ukázal robotník na dieru v betóne, cez ktorú vidno hladinu rieky v hĺbke približne 15 metrov. „Železo vôbec nie je prepojené. Takúto nekvalitnú prácu po sebe nechali robotníci v socializme. To je zázrak, že ten most toľko vydržal.“

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Zo starej tatrovky ostal pôvodný len volant Čítajte 

Stavbári nebudú opravovať len hornú časť mosta, ale aj príjazdové cesty a svahy. Z obidvoch strán v dĺžke približne 50 metrov ich zastabilizujú gabiónové koše naplnené kameňom.

Pôvodný projekt nepočítal so stabilizáciou pilierov, ktoré sa hýbu. Poškodzuje to hornú časť vrátane vozovky. Župa, ktorá je objednávateľom prác, už robí kroky na zabezpečenie stabilizácie. „Stabilizácia pilierov neovplyvní našu prácu ani dopravu na moste,“ povedala Alena Nováková. „Môžu ju urobiť aj po skončení rekonštrukcie.“

Prídu aj do Krušetnice

Od tohto týždňa prídu stavbári aj na most v Krušetnici. Podľa pôvodného projektu ho mali celý rozobrať naraz, pričom dopravu by presmerovali cez dedinu. Starostka Terézia Pacoňová spolu s obecnými poslancami a obyvateľmi dediny s tým nesúhlasili. Uskutočnilo sa viacero stretnutí a rozhovorov. Žilinský samosprávny kraj, ktorému mosty patria, hľadal riešenie. Ponúkal alternatívy, no odmietal opravu v polovičnom profile, ktorá by zabezpečila prejazdnosť v jednom jazdnom pruhu. Nakoniec uznal argumenty ľudí a most zrekonštruujú postupne, bez presmerovania dopravy na obchádzku cez dedinu.

Prečítajte si tiež: Našli iné riešenie, obchádzku pre opravu mostov zrušili Čítajte 

„Som rád, že sa podarilo nájsť riešenie, ktoré vyhovuje všetkým,“ povedal Igor Janckulík, podpredseda Žilinského samosprávneho kraja pre dopravu. „Obmedzenia v doprave sú nepríjemnou, ale nevyhnutnou komplikáciou pre vodičov.“

Spokojná je aj starostka. „Oplatilo sa nám zabojovať za bezpečnosť našich ľudí. Kto to kedy videl, tisnúť nákladnú dopravu cez úzke ulice dediny. Nakoniec využijú najjednoduchšie riešenie.“
Na ceste medzi Zákamenným a Lokcou teda pribudnú ďalšie semafory. Ak budete tadiaľ cestovať, počítajte so zdržaním.

Potešujúcou správou je, že podľa pôvodného plánu mali rekonštrukcie mostov trvať päť mesiacov. Zástupcovia MBM group tvrdia, že urobia všetko preto, aby termín dokončenia skrátili.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  4. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  7. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  8. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  9. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  10. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  1. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  2. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  3. Svoj Dom snov nájdete pri OC Cassovia už tento víkend
  4. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  5. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  6. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  7. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  8. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  9. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  10. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 716
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 14 156
  3. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 10 869
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 563
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 748
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 262
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 114
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 672
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 671
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 525
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Už takmer 25 rokov trvá výstavba diaľnice D3 v náročných úsekoch severného Slovenska. Pripomína tak trochu nekonečný príbeh, o ktorom sa budeme rozprávať v pondelok v LIVE diskusii o 18:00 hod.

21. apr
Učiteľky berú popoludní do rúk metly a handry.

Kvôli korone ostali doma všetci nepedagogickí zamestnanci školy, zastúpiť ich museli tí spoza katedry.

14 h
Obec má svoju prvú monografiu.

Vyšla prvá monografia Suchej Hory, tvorili ju päť rokov.

17 h
Dolnokubínsky zimný štadión, za ním je letný štadión.

Dolný Kubín vyhlásil súťaž na rekonštrukciu zimného štadióna. Ide o viac ako 660-tisíc eur.

21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?