Piatok, 6. december, 2019 | Meniny má Mikuláš

Počas opravy mosta v Lokci sa prepadla fréza

Vodičov jazdiacich po oravských cestách čaká jar a leto plné dopravných obmedzení. Dôvodom sú opravy ciest a mostov, na ktoré čakali roky.

Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. Autá prechádzajú v tesnej blízkosti robotníkov. (Zdroj: Martin Pavelek)

LOKCA. „Práce pokračujú podľa harmonogramu, dokonca sme o niekoľko dní v predstihu,“ povedal koncom minulého týždňa Stanislav Michálek, ktorý robí stavebný dozor na rekonštrukcii mosta v Lokci. „Odfrézovali jednu polovicu mosta v smere do Zákamenného na pravej strane, zlikvidovali rímsu. Búracie práce pokračujú demontážou štyroch mostových uzáverov. Už sme robili kontrolu urobených prác, aby sa dala navrhnúť správna výška spriahujúcej dosky a spádových betónov.“

Dopravu riadia semafory

Bezproblémový postup prác určite potešil viacerých vodičov, ktorí jazdia po moste v Lokci smerom do Zákamenného. Väčšina prijala s pochopením aj obmedzenie dopravy, ktorú v jednom jazdnom pruhu riadia semafory.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Doprava je nevyvážená,“ povedala Alena Nováková, predsedníčka predstavenstva spoločnosti MBM group, ktorá opravuje sedem mostov na Orave, medzi nimi aj ten v Lokci. Ráno, keď idú ľudia do práce, vytvára sa kolóna od Zákamenného, no z toho smeru je dostatok miesta. Oveľa horšia situácia nastáva popoludní, keď sa vracajú.

„Dlhý rad áut vytvára kolónu od Lokce. Ale tam je blízko križovatka. Aby kolóna nezablokovala križovatku, pracovníci na moste semafory ovládajú ručne.“

Starosta Lokce Miroslav Valčičák zatiaľ problémy v súvislosti s opravou mosta nezaregistroval. „Je načase, že začali pracovať. Dočasné obmedzenia musíme vydržať.“

Pred semaformi čakal Anton Mrva z Oravskej Lesnej. „Tešíme sa, že budeme konečne jazdiť po opravenom moste bez dier. Čakanie pred semaformi sa dá vydržať.“

Približne 50 metrov od rušnej stavby, na ktorej minulý týždeň pracovalo 12 ľudí so štyrmi zbíjačkami a rozbrusovačkami železa, býva Lukáš Papan. „Cez okno počujeme zvuky, ale buchot sme počuli aj vtedy, keď po deravej vozovke jazdili autá.“

Prekvapenia zo socializmu

Keď stavbári odfrézovali hornú časť mostovky a začali vyberať mostné uzávery, natrafili na viacero prekvapení. V betóne našli zaliate dosky, pod uzávermi objavili staré drevené dielce na betónovanie. Fréza, ktorá odoberala hornú časť vozovky, sa na jednom mieste prepadla. „Pozrite,“ ukázal robotník na dieru v betóne, cez ktorú vidno hladinu rieky v hĺbke približne 15 metrov. „Železo vôbec nie je prepojené. Takúto nekvalitnú prácu po sebe nechali robotníci v socializme. To je zázrak, že ten most toľko vydržal.“

Prečítajte si tiež: Zo starej tatrovky ostal pôvodný len volant Čítajte 

Stavbári nebudú opravovať len hornú časť mosta, ale aj príjazdové cesty a svahy. Z obidvoch strán v dĺžke približne 50 metrov ich zastabilizujú gabiónové koše naplnené kameňom.

Pôvodný projekt nepočítal so stabilizáciou pilierov, ktoré sa hýbu. Poškodzuje to hornú časť vrátane vozovky. Župa, ktorá je objednávateľom prác, už robí kroky na zabezpečenie stabilizácie. „Stabilizácia pilierov neovplyvní našu prácu ani dopravu na moste,“ povedala Alena Nováková. „Môžu ju urobiť aj po skončení rekonštrukcie.“

Prídu aj do Krušetnice

Od tohto týždňa prídu stavbári aj na most v Krušetnici. Podľa pôvodného projektu ho mali celý rozobrať naraz, pričom dopravu by presmerovali cez dedinu. Starostka Terézia Pacoňová spolu s obecnými poslancami a obyvateľmi dediny s tým nesúhlasili. Uskutočnilo sa viacero stretnutí a rozhovorov. Žilinský samosprávny kraj, ktorému mosty patria, hľadal riešenie. Ponúkal alternatívy, no odmietal opravu v polovičnom profile, ktorá by zabezpečila prejazdnosť v jednom jazdnom pruhu. Nakoniec uznal argumenty ľudí a most zrekonštruujú postupne, bez presmerovania dopravy na obchádzku cez dedinu.

Prečítajte si tiež: Našli iné riešenie, obchádzku pre opravu mostov zrušili Čítajte 

„Som rád, že sa podarilo nájsť riešenie, ktoré vyhovuje všetkým,“ povedal Igor Janckulík, podpredseda Žilinského samosprávneho kraja pre dopravu. „Obmedzenia v doprave sú nepríjemnou, ale nevyhnutnou komplikáciou pre vodičov.“

Spokojná je aj starostka. „Oplatilo sa nám zabojovať za bezpečnosť našich ľudí. Kto to kedy videl, tisnúť nákladnú dopravu cez úzke ulice dediny. Nakoniec využijú najjednoduchšie riešenie.“
Na ceste medzi Zákamenným a Lokcou teda pribudnú ďalšie semafory. Ak budete tadiaľ cestovať, počítajte so zdržaním.

Potešujúcou správou je, že podľa pôvodného plánu mali rekonštrukcie mostov trvať päť mesiacov. Zástupcovia MBM group tvrdia, že urobia všetko preto, aby termín dokončenia skrátili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  2. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  3. Ceny Nadácie Tatra banky za umenie sú odovzdané
  4. Univerzita Karlova - Matematicko -fyzikální fakulta
  5. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  6. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  7. Pravda o proteínoch. Koľko ich potrebujeme a ktoré sú najzdravšie?
  8. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  9. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  10. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  4. Tipy na darčeky z Tokaja...
  5. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  8. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  9. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 12 436
  2. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 10 483
  3. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 9 483
  4. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 8 796
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 7 711
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 175
  7. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 6 942
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 6 652
  9. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 5 912
  10. Večer bola voda pitná, ráno už nie 5 894

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Drsní motorkári obdarovali deti

Po oravských cestách sa dnes preháňal Mikuláš na motorke. Viezol darčeky deťom do detského domova.

Mikuláš na motorke priniesol deťom darčeky.
Akcia platí iba 24 hodín

Iba dnes: Zamknutý obsah na 30 dní úplne zadarmo

Pripravili sme si pre vás Mikulášsky online balíček! Iba dnes môžete získať online predplatné na 30 dní úplne zadarmo.

Zamknutý obsah regionálnych webov na 30 dní zdarma

Na samosprávu sa obrátili s nezvyčajnou požiadavkou

Športovci sa na samosprávu obrátili s nezvyčajnou, no ušľachtilou požiadavkou. Chceli, aby vypracovala projekt, cez ktorý by mohli získať peniaze na výsadbu stromov okolo štadióna.

Nové stromy pri štadióne.

Nadvládu Košíc a Prešova prelomil oravský klub

Kubínske šelmy môžu postúpiť do najvyššej slovenskej ligy.

Zľava horný rad: Michal Kurhajec, Jakub Molčan, Adam Brestovský, Marián Vicáň, Teo Fülöp
Zľava dolný rad: Dana Fülöpová a Ema Pelachová.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Podnikateľ z Lučenca dostal za smrť dvoch ľudí päť rokov, prokurátor sa odvolal

Dopravnou nehodou s fatálnymi následkami sa bude zaoberať krajský súd.

Kroj ako biznis. V Liptovských Revúcach chcú kšeftovanie zastaviť

Pre niekoho cenné dedičstvo a hrdosť, pre iného biznis.

Prvú cyklovežu na Slovensku otvoria v januári

Od nového roka si budú môcť ľudia odložiť bicykel v automatickom parkovacom dome za desať centov.

Telo ženy našli v jarku, polícia prípad vyšetruje

V Kučišdorfskej doline došlo medzi vodičom a ďalšími dvoma osobami k fyzickej roztržke s nožom. Na mieste našli telo ženy bez známok života.

Vybrali SME

Už ste čítali?