DOLNÝ KUBÍN. „Počas pracovných dní je oveľa menej nehôd ako cez víkendy,“ povedal Štefan Dlugoš, riaditeľ dolnokubínskej dopravnej polície. „Ako keby vodiči sadli do áut a chceli všetko dobehnúť.“
Stĺp prepichol auto
Inak to nebolo ani v polovici marca. Od pondelka do štvrtka policajti nezaznamenali ani jednu dopravnú nehodu. Ale už v piatok, 16. marca pred jedenástou v noci jazdil rýchlo len 18-ročný vodič Škody Octavia z Rabčíc. Jazdu po dedine nezvládol, narazil do dreveného stĺpa. Utrpel ťažké zranenia, ale aj tak mal šťastie.
Zlomený drevený stĺp prerazil čelné sklo ako oštep, o kúsok minul jeho hlavu.
O štyri hodiny neskôr nezvládol jazdu 22-ročný muž z Oravskej Polhory. So svojím béemvečkom v miernom klesaní v miernej zákrute prešiel do protismeru. Narazil do oprotiidúceho Volkswagenu Passat, v ktorom sa zranila vodička aj spolujazdkyňa. Vodič BMW nafúkal 1,65 promile.
V nedeľu o pol tretej v noci do štatistiky prispel nehodou vodič z Vavrečky. Medzi Lokcou a Brezou nedbal na zľadovatenú vozovku a ocitol sa v kríkoch prevrátený na boku. Spolujazdkyňa sa zranila ľahko.
Rýchli a opití
Kategóriu mužov za volantom s alkoholom v dychu doplnil 10. marca 20-ročný vodič, ktorý mal vodičský preukaz len tri mesiace. Nafúkal 1,15 promile.
Osobitnou kategóriou sú vodiči, ktorí majú nielen vypité, ale pritom ešte jazdia rýchlo. Cez Bobrov išiel 40-ročný Kliňan rýchlosťou 63 kilometrov za hodinu o pol piatej popoludní. Okrem radaru policajti vyťažili aj dräger, ktorý ukázal 1,19 promile.

Ešte rýchlejší, ale o trochu triezvejší, jazdil 41-ročný Detvanec v Babíne. Na päťdesiatke mu policajti namerali až 87-kilometrovú rýchlosť. V dychu mal 1,08 promile.
Všetci jazdci, ktorí nafúkali nad jedno promile, čelia obvineniu z prečinu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky, za čo im hrozí pobyt vo väzení.
„Toto sú vodiči, ktorých zastavili hliadky dopravnej polície za týždeň,“ upozorňuje Dlugoš. Ďalších zastavili príslušníci poriadkovej polície. Počet opitých za volantom je stále vysoký napriek vysokým trestom.
Znepokojujúce je aj číslo udávajúce vek vodičov, ktorí nehodu spôsobili. Viac ako štvrtina z nich mala menej ako 25 rokov.