TRSTENÁ, ORAVICE. „Chceme lepšie využiť potenciál cyklotrasy Nový Targ – Trstená a cyklokorčuliarskych chodníkov v Oraviciach,“ hovorí poľský aktivista Jakub Łoginow.
Jeho zámerom je rozvinúť cezhraničnú, takzvanú in-line korčuliarsku turistiku a spojiť ju s medzištátnymi autobusmi. Získať by na tom podľa neho mohli najmä turisticky menej atraktívne obce.

Prepojením existujúcej trasy s Oravicami by vznikla jedna z najdlhších cyklotrás v strednej Európe. „Od Oravíc po Vitanovú chodník už existuje, dedina však nemá a zrejme ani nebude mať peniaze na jeho predĺženie až k existujúcej cyklotrase vedúcej po niekdajšej železnici,“ hovorí Jakub. „Ten istý problém by zrejme mala aj Hladovka, keby chcela urobiť odbočku z trasy až k dedine. Treba hľadať iné riešenia, napríklad podporu kraja, alebo spoluprácu s Povodím Váhu či so Štátnymi lesmi.“
Župa nápad víta. „Prepojenie existujúceho úseku cyklotrasy z Trstenej do Nového Targu s Oravicami vytvorí jedinečné cezhraničné cyklistické spojenie a podporí rozvoj cestovného ruchu,“ povedala Jarmila Ševčíková, odborná referentka župy.
Zástupcovia kraja však zároveň upozorňujú, aby sa na združených chodníkoch držali chodci, vrátane korčuliarov, na svojej strane a cyklisti na svojej. „Pri ich kolízii totiž dochádza k vážnym zraneniam.“