Úradníci si s kurióznou situáciou na ceste neporadili

Partizánska cesta vyzerá na niektorých úsekoch tak, ako keby ju nikto neopravoval od čias, kedy po nej chodili partizáni.

Na odhŕňaní snehu na ceste do osady sa župa s mestom zatiaľ nedohodli.Na odhŕňaní snehu na ceste do osady sa župa s mestom zatiaľ nedohodli. (Zdroj: Pavol Ľorko)

DOLNÝ KUBÍN. Traktor zabezpečujúci zjazdnosť ciest v zime v miestnej časti Srňacie prejde po ceste patriacej župe viac ako štyri kilometre so zdvihnutou radlicou. V osade a okolo hotela urobí svoju prácu. Nazad sa vráti tiež so zdvihnutou radlicou.
Pritom môže nastať situácia, keď obyvatelia Srňacieho, hostia a zamestnanci hotela budú mať cesty popred domy a budovy síce čisté, ale prístupová bude zasnežená. Odhrnúť ju môže len auto Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozdielne časy zásahu

Dôvodom vzniku takejto situácie je rozdielny plán zimnej údržby mesta a krajskej samosprávy. Obidvaja majú cestu a Srňacie zaradené do tretej kategórie dôležitosti. Ich stroje sa do tejto lokality vyberú až po splnení úloh na dôležitejších úsekoch ciest, pretože tá na Srňacie je slepá a v osade žije desať rodín s približne 40 ľuďmi.

SkryťVypnúť reklamu

„Prioritou je R3, cesty prvej triedy a horské priechody,“ povedal Jozef Oršuliak, riaditeľ Správy ciest ŽSK závod Orava. „Až potom sa technika presunie na cesty druhej triedy.“ Následne pokračuje na tretiu triedu, pri ktorej je čas určený na 12 hodín od začiatku sneženia. Ale v prípadoch kalamity sa časy posúvajú.

Prečítajte si tiež: Ľudia z Oravskej Lesnej pohrozili pre zlú cestu hromadnou žalobou Čítajte 

„Chápem priority,“ povedal technický vedúci hotela Ján Dobák. „Teraz je našťastie dobrá zima a cestári plnia dohodu, že k nám cestu prehrnú aspoň raz za deň.“ Vyslovil však obavy, čo by sa stalo počas dlhotrvajúceho hustého sneženia. „Potom sa uvidí, či sa naši zákazníci k nám dostanú a či budú môcť aj odísť.“

Terénne auto si nemôže kúpiť každý

V Srňacom býva Anton Paluga s rodinou. Problémy so zlým povrchom cesty, ktorý je na viac ako dvoch kilometroch veľmi zničený, plný výmoľov a v zime občas zaviaty, vyriešil nákupom dvoch terénnych áut. „Teraz už prejdem aj cez závej či oráčinu. No nie každý si môže dovoliť kúpiť takéto auto. A to nehovorím o turistoch, ktorí chodia na hotel. Na Oravu prídu v zime kvôli snehu na lyžiarskom svahu a nie na ceste. Mnohí nemajú skúsenosti s jazdou po úzkej zasneženej ceste v kopcoch. Nie sú na to zvyknutí, majú oprávnený strach.“

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Značka Na Orave dobre by mohla urobiť región atraktívnejším Čítajte 

Zimnú údržbu v meste aj Srňacom zabezpečujú dolnokubínske Technické služby. Ich konateľ Pavol Heško nie je so situáciou na prístupovej ceste spokojný. „Kedysi to fungovalo a so správou ciest sme spolupracovali.“ Jeho slová potvrdil aj Jozef Oršuliak. Ani jeden nevedel, prečo vzájomne výhodná spolupráca prestala.

Treba sa dohodnúť

„Je naozaj nelogické, keď sa tam pohybuje technika a pracuje pritom duplicitne alebo neefektívne,“ povedal Pavol Heško. „Ľudí nezaujíma, komu patrí cesta. Potrebujú ju mať odhrnutú a zjazdnú. Samospráva a správca cesty by sa mali dohodnúť. V tomto smere sú veľké rezervy. Ale verím, že sa veci pohnú.“

V programe zimnej údržby mesta, ktorú vypracovali Technické služby, je uvedená veta o spolupráci. „Navrhujeme, aby mesto bezodkladne zvolalo trojstranné stretnutie, kde budú dojednané podmienky zimnej údržby komunikácií v správe VÚC tak, aby ich údržba korešpondovala s prioritami Dolného Kubína.“

SkryťVypnúť reklamu

Nejedná sa pritom len o Partizánsku cestu na Srňacie, ale aj o Zochovu, Timravinu, Gäceľskú a Medzihradskú.
„Rokovaniam sa nebránime,“ povedal Jozef Oršuliak. „Budeme radi, ak veci vyriešime k spokojnosti mesta, župy a ľudí.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 809
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 648
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 136
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 076
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 131
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 897
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 726
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 115
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 081
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 031
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 912
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 880
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 517
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 111
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 953
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 705
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Rabčania sa po roku znovu zabavia na Dňoch Rabče. Organizátori nachystali naozaj lukratívny dvojdňový program.

Podujatia, turistické akcie, kiná, múzeá aj výstavy.


Michal Prádel sa zúčastnil draftu v Los Angeles osobne.

Michal Prádel putuje do Detroitu Red Wings.


Objavte zákutia, ktoré možno ešte nepoznáte – no po tejto ceste si ich zamilujete.


1
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 081
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 031
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 912
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 880
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 517
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 111
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 953
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 705
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu