Štvrtok, 23. november, 2017 | Meniny má Klement
Pridajte si svoje mesto

Oravský bežec nebude v dobrom spomínať na maratón v Bulharsku

Ján si prešiel v Sofii veľmi nepríjemnou udalosťou, pri ktorej mu poriadne búšilo srdce.

Ján Raclavský (celkom vpredu) nezabehol pod vytúženú trojhodinovú hranicu.(Zdroj: Archív bežca)

SOFIA. Hlavné mesto Bulharska má dve tváre. Prvá predstavuje chudobné časti pri letisku, s ktorými sa striedajú bohatšie smerom do centra. „V Sofii cítiť časy minulé, ale aj závan budúcnosti,“ povedal Ján Raclavský, ktorý odbehol ďalší maratón v hlavnom meste Európskej únie. Bol v poradí už dvanásty z celkových 28.

Potulky pešo takmer nedopadli dobre

Už po prílete do Sofie sa musel Dolnokubínčan najprv zbaviť otravných taxikárov. Už tradične uprednostnil dopravu na hotel po vlastných. Tentokrát to však nebolo asi najlepšie riešenie. „Netušil som, akými cestičkami ma bude navigácia viesť.“ Ján išiel po neosvetlených cestách, ktoré mali veľa odkrytých kanálov. Ani netušil, že navigácia ho vedie cez geto. „Asi pol metra od mňa zaflekovalo auto. Zastalo a vtedy mi srdce poriadne búšilo. Posádka si ma premerala a rozhodla sa našťastie odísť.“ Po hlbokom výdychu pokračoval oravský vytrvalec do hotela, kde sa konečne ubytoval. Prekvapila ho však jedna zaujímavosť. „Štandardne sa chodí na izbu po schodoch alebo na výťahu. Tam som prechádzal cez kuchyňu.“

Nezvládnutá organizácia

Maratón v Sofii patrí k tým lacnejším (štartovné 20 eur), čo sa odzrkadlilo aj na bežeckom zázemí. Celý areál pozostával iba z jedného stanu, kde sa vybavovala registrácia. „Nebolo treba ani predložiť registračný formulár,“ hovorí oravský maratónec. „Pri vstupe som iba nahlásil meno a v tabuľke si ma odškrtli. To isté platilo pri stole so štartovacími číslami.“

Prečítajte si tiež:Oravčan bežal v Estónsku. V cieli ostal zaskočený

Samotná trať pozostávala zo štyroch okruhov po 10,5 kilometra. Maratónci išli prví a za nimi po desaťminútových intervaloch ďalšie kategórie. „Organizačne to bolo veľmi komplikované. Keď som ja bežal tretí okruh, v cieli už bol víťaz z Kene. Novinári robili s ním rozhovor uprostred trate. Veľmi nepríjemná situácia, keď už máte v nohách 30. kilometer.“

Bežci sa museli vysporiadať aj s výrazným rozdielom v teplote. Ranných 6 stupňov pri štarte vystriedalo po dvoch hodinách príjemných 19. „Len pri dvoch občerstvovacích staniciach mi to dalo poriadne zabrať.“

Chýbali maséri

Viac ako desaťkilometrový okruh, ktorý museli maratónci absolvovať štyrikrát, mal dve špecifiká. Prvých päť kilometrov malo stúpajúci profil. Potom už pretekári permanentne klesali a mohli naháňať čas. Stehná a kolená dostali zabrať.

Ján Raclavský bojoval s časom, ale vytúženú trojhodinovú hranicu nepokoril. Finišoval časom 3:05:34 h. „Tento typ maratónu odporúčam hlavne pre bežcov, ktorí neradi behajú sami.“

Nezvládnutá organizácia a lacnejšie štartovné sa prejavilo aj po maratóne. „Chýbali maséri, ktorých vždy využívam,“ hovorí Dolnokubínčan. „Pri jedinom stánku s občerstvením boli veľké rady. Na stoloch sme si potom mohli vybrať z čaju alebo vody, ovocia a nejakých sladkých vecí.“

Cesta Jána Raclavského za netradičným cieľom bude pokračovať budúci rok. „Už teraz sa teším. Opäť chcem odbehnúť štyri maratóny. Určite chcem absolvovať maratón v Štokholme a Varšave.“


  1. Nešťastie v lese vzalo dvom deťom otca 3 042
  2. Pozrite, čo všetko sa zmení v trstenskej pôrodnici 465
  3. Má to logiku? Dieťa jedlo zjesť môže, prasa nie. Aj taký je zákon 434
  4. Cesta dedinou je niekde až príliš úzka. Čo s ňou? 373
  5. Narazil do stĺpu, policajti mu namerali 2,13 promile 342
  6. Najvyšší súd bude rozhodovať o dovolaní exprimátora Trstenej 263
  7. Oravské futbalové kluby si znova zvolili rovnaké vedenie Foto 217
  8. Pozrite sa, čo pribudne v centre metropoly 187
  9. Na cyklotrenažéroch chcú odkrútiť vzialenosť z Čiech až do Litvy 176
  10. Športové kluby dostali peniaze zvláštnou okľukou 174

Najčítanejšie správy

Orava

Nešťastie v lese vzalo dvom deťom otca

Dvoch lesných robotníkov privalil strom. Jeden má zranenú ruku, druhý zraneniam podľahol.

Pozrite, čo všetko sa zmení v trstenskej pôrodnici

Gynekologicko-pôrodnícke oddelenie Hornooravskej nemocnice prejde rozsiahlou rekonštrukciou. Z eurofondov získalo zariadenie až 3,7 milióna eur.

Má to logiku? Dieťa jedlo zjesť môže, prasa nie. Aj taký je zákon

Malé dediny nemohli splniť podmienky získania peňazí na nákup kompostérov. Ich spojením šanca na dotáciu vzrástla, výsledok je však stále neistý.

Cesta dedinou je niekde až príliš úzka. Čo s ňou?

Pod názov cyklotrasa sa dá zakomponovať kadečo. Aj zámer, ktorý nebude prospešný len pre cyklistov, ale pre celú dvojtisícovú dedinu.

Narazil do stĺpu, policajti mu namerali 2,13 promile

Nočná jazda Volkswagenu Chlebnicami sa skončila predčasne. Muž so ženou utrpeli zranenia.

Blízke regióny

V Zákopčí pri požiari možno uhorel miestny podnikateľ

K obrovskej tragédii došlo v obci Zákopčie. Horelo tam osobné motorové vozidlo, v ktorom zrejme zahynul 54-ročný miestny podnikateľ.

Toľko kritizovaný podchod v centre Martina sa najprv zmení od Galérie, potom aj od tržnice

Do problémového objektu nalejú tisíce eur, na jeho obnovu už prispel aj majiteľ Obchodného centra Galéria.

Takto sa čoskoro rozšíri martinské Campo di Martin

Do areálu nákupného strediska v martinských Košútoch pribudne nový objekt. Robotníci tam čoskoro postavia ďalšie centrum s desiatimi prevádzkami pre obchod a služby.

Na Ulici vysokoškolákov vzniknú tri kruhové križovatky. Jednu zrušia

Lokalita je treťou najnehodovejšou v Žiline. Do bezpečnosti dopravy chce mesto investovať v priebehu troch rokov.

V Jasnej otvoria nové centrum

Lyžiarske stredisko Jasná bude mať konečne plnohodnotné centrum. Okrem širokej ponuky služieb dostane stredisko výrazný orientačný bod a lyžiari sa vďaka tomu lepšie zorientujú.

Všetky správy

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.

Danko v dume dvoril Rusom, teraz, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

Kam vyraziť