TRSTENÁ. Nielen k počítačom sa snažia učitelia Základnej školy Rudolfa Dilonga viesť svojich žiakov. Aj oni vedia, že remeslo má stále zlaté dno a učiť sa treba od tých, ktorí tu boli dávno pred nami. Preto pripravili projekt, ktorého cieľom bolo nájsť remeselníkov z rodín žiakov. To však nebolo všetko.
Teória išla na vedľajšiu koľaj, prvoradá bola prax. A tá spočívala v tvorivých remeselníckych dielňach, v rámci ktorých deti so svojimi starými rodičmi pripravili všetko možné na skrášlenie školského miniparku.

Ten je hneď vedľa budovy. Kedysi tam boli len mohutné stromy a chodník, ktorým žiaci chodili do školy. Po rokoch zmizol chodník, aj košaté listnáče. Dnes je na ich mieste veľký altánok, ohnisko, lavičky, okolie dotvárajú hlinené výrobky. A to všetko vyrobili žiaci s dedkami, babkami a učiteľmi.
„Sme radi, že sa podaril náš hlavný cieľ – spojiť deti so starými rodičmi, upevniť vzájomné vzťahy,“ hovorí učiteľ Peter Pallo. „Zároveň sa zvýšil záujem detí pomáhať starším ľudom vo svojom okolí. A vďaka tomu, že samé skrášlili dvor, budú si ho viac vážiť.“

Peter Pallo vidí v projekte aj ďalšie pozitíva. „Starí rodičia pri pomáhaní svojim vnúčatám zažívali pocit potreby, užitočnosti pri formovaní mladých. Deti zase získali manuálnu zručnosť, prehĺbili sme u nich záujem o kultúru, remeslá.“
Samozrejme, ani tento projekt sa nezaobišiel bez určitej dávky inovácií. Žiaci celý vznik oddychovej zóny natáčali, strihali a vytvorili krátky dokumentárny film pod názvom Ľudové remeslá.