Nedeľa, 31. máj, 2020 | Meniny má Petronela, PetranaKrížovkyKrížovky

Automobilový pretekár z Trstenej mieri za titulom

Oravčan jazdí okruhové poháre tretí rok. Zakaždým vymenil auto, aby skúsil niečo iné.

Martin Hlavna jazdí na prenajatom Forde Fiesta. Martin Hlavna jazdí na prenajatom Forde Fiesta. (Zdroj: Archív pretekára)

TRSTENÁ. Martin Hlavna nie je na automobilovej scéne žiadnym nováčikom. Po úspešných sezónach v Slovenskom okruhovom pohári Fiesta cup a Mazda MX5 cup sa rozhodol ísť ešte vyššie. „Chcel som jazdiť s rýchlejším autom, na iných tratiach s plne závodnými pneumatikami, s ktorými som doteraz nemal skúsenosti,“ povedal oravský pretekár.

Doterajšia kariéra

Rodák z Trstenej mal prvý kontakt s pretekaním na športových autách v roku 2012. Súťažil v slalome s automobilom BMW E30. „Učarovali mi hlavne rýchlosť, adrenalín, vzhľad a zvuk vozidiel. Bavilo ma porovnávať sa so súpermi a hrať, kto sa dostane najbližšie k dokonalosti fyzických a technických možností.“

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu

Cez automobilové preteky do vrchu sa dostal Martin Hlavna až ku jazdeniu na okruhoch. V roku 2015 sa prihlásil do Slovenského okruhového pohára Fiesta cup. V úlohe nováčika predviedol namiesto potácania na spodných priečkach veľký talent. Každými pretekmi si veril viac a viac. Šesťdielny seriál nakoniec vyhral. „Sú to nádherné pocity. Mám veľkú radosť. Pred súťažou som nemal veľké očakávania. Asi každý ako začína a nevie presne do čoho ide,“ povedal nám vtedy šťastný víťaz z Oravy.

Po priam rozprávkovej sezóne vymenil Martin Ford Fiesta za Mazdu MX5, s ktorou takisto jazdil Slovenský okruhový pohár. Prechod mu robil problémy len zo začiatku. Potom tvorili s autom skvelú dvojicu. V absolútnom poradí sa na konci sezóny tešil z druhého miesta.

Prečítajte si tiež: Oravská Lesná zažila kúzelnú bežeckú noc Čítajte 

Aj do tretice nové auto

Tretí rok na automobilovej scéne priniesol znova zmenu. „Rozhodol som sa Mazdu po sezóne predať,“ hovorí Martin Hlavna. „Najskôr som uvažoval o kúpe dvojlitrového Clia predošlej generácie. Z toho však zišlo pre neisté využitie v ďalších rokoch.“ Pri hľadaní nového automobilu na internete natrafil oravský jazdec na ponuku od tímu Procar Motošport. Mali na prenájom Ford Fiesta ex ETCC v triede super 1600. „Hneď som im napísal a dohodol osobné stretnutie. Auto som videl rozobraté v štádiu príprav. Nadchlo ma. Je v základe rovnaké, na akom som jazdil pred dvoma rokmi. Je v ňom iba úplne nová technika.“

Skryť Vypnúť reklamu

S prenajatým vozidlom padla voľba na podujatie Eset V4, v ktorom sa oficiálne bojuje o titul majstra Slovenska a rovnako aj o titul majstra centrálnej zóny Európy (CEZ). Všetkých päť pretekov je pod hlavičkou Medzinárodnej automobilovej federácie.

V aktuálnej sezóne majú jazdci za sebou už štyri podujatia. Naposledy sa predstavili na Slovakia ringu. Martin Hlavna predviedol doposiaľ najlepšie výkony. Medzi Slovákmi bol najlepší v triede D4 do 1600 ccm a v konečnom poradí CEZ obsadil druhé miesto. Pred poslednými pretekmi, ktoré budú 10. septembra v Brne, je oravský jazdec v priebežnom hodnotení o titul majstra Slovenska na prvom mieste. V priebežnom rebríčku CEZ je na tretej priečke.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  2. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  3. Need an insight into the topic of investment and trust funds?
  4. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  5. Zabezpečujeme certifikované MBA programy
  6. Ako efektívne ušetriť na platbách za energie?
  7. Podvodníci na internete útočia počas koronakrízy agresívnejšie
  8. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo
  9. Výnos od 5,5 % do 15 % p.a
  10. Nový portál Volvujem.sk je ako virtuálny showroom
  1. 5 užitočných rád, ako si vybrať správnu klimatizáciu
  2. Ako vyberať AKU techniku?
  3. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  4. Night Vision: Jak dobre vidí vaša autokamera v noci?
  5. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  6. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  7. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  8. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  9. Minerálna vlna má vysokú pevnosť aj vo väčších hrúbkach
  10. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  1. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 22 978
  2. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými? 22 721
  3. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 18 584
  4. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 12 026
  5. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 10 204
  6. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 10 157
  7. Ako správne dezinfikovať byt, bytový dom, auto či firmu 9 905
  8. Ako vytriediť Mekáč doma? 9 638
  9. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 506
  10. 5 tipov, ako si vlastnoručne zlepšiť bývanie. Zvládne ich každý 9 484
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Nazreli sme do obecných pkladní: Peňazí bude menej, život ale ide ďalej

Niekde budú musieť rozbiť pomyselné prasiatko, inde koronakríza prekreslila organizačnú štruktúru, niektoré investičné akcie budú musieť počkať na lepšie časy.

Rekonštrukcia chodníkov v Rabči.

DISKUSIA NAŽIVO: Deti - naša budúcnosť

Diksuiu Pod rúškom informácií vysielame v pondelok 1. jána 2020 o 17.00.

Na Oravskej priehrade postavili tri umelé ostrovy pre vtákov

Umelovytvorený vtáčí ostrov je vyrobený z betónu a váži asi desať ton.

Vtáci na priehrade dostali ostrovy.

Takmer sedemdesiat percent dediny je zelenej. Čo z toho vyplýva?

Bytovky dostali kompostéry, obec uvažuje aj nad malým obecným kompostoviskom.

Kompostéry medzi bytovkami.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Roje včiel v centre Trnavy. Letia tam za teplom

Hliadky hlásia čoraz viac prípadov zablúdených rojov.

Na Oravskej priehrade postavili tri umelé ostrovy pre vtákov

Umelovytvorený vtáčí ostrov je vyrobený z betónu a váži asi desať ton.

Talent mu chýbal, všetko si vydrel. Cesta dedinského chlapca až na vrchol

Na sklonku kariéry sa Lukáš Tesák dostal dokonca do reprezentácie.

Cyklistka v bezvedomí, do Malých Karpát letel vrtuľník

Žena utrpela pádom rozsiahlu tržnú ranu na hlave.

Už ste čítali?