Pod železničným mostom sa už vyššie nákladiaky nezaseknú

Cestári zvýšili svetlú výšku mosta o viac ako desať centimetrov. Vyhovuje to väčšine kamiónov.

Po ukončení prác prejde popod most aj štyri metre vysoký kamión.Po ukončení prác prejde popod most aj štyri metre vysoký kamión. (Zdroj: Martin Pavelek)

DOLNÝ KUBÍN. Železničný most ponad cestu na ulici M. R. Štefánika spôsoboval problémy viacerým vodičom kamiónov. Dopravná značka zakazoval prejazd áut vyšších ako 3,9 metra. Niektorí vodiči značku nerešpektovali. Šťastnejší vyviazli s pokrčenými plechmi, vyššie vozidlá sa pod mostom zasekli. Naposledy ukrajinský vodič poškodil most, pomôcť mu museli hasiči.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomôžu aj centimetre

Správca cesty vyhovel požiadavkám vodičov aj dolnokubínskej radnice, ktorí žiadali zvýšiť výšku mosta. Železnice to pre vysoké náklady odmietli. Preto cestári ubrali z vozovky.
„Najskôr sme urobili sondy, aby sme zistili, v akej hĺbke sú vedenia vody, elektriny a ďalšie inžinierske siete,“ povedal Jozef Oršuliak, riaditeľ Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja na Orave.
Následné odfrézovali asfalt, pracovníci Oravskej vodárenskej spoločnosti upravili šachty na dažďovú vodu. „Získali sme dvanásť centimetrov,“ povedal Jozef Oršuliak. Podľa neho by to malo stačiť.

SkryťVypnúť reklamu


„Väčšina kamiónov má výšku do štyroch metrov,“ povedal majiteľ autodopravy Maroš Papež. „Ak by mal niekto o pár centimetrov viac, môže vypustením vzduchových vankúšov získať k dobru sedem až desať centimetrov. A takmer pri všetkých mostoch je most o pár centimetrov vyšší, ako ukazuje dopravná značka. Ale na to sa netreba spoliehať.“

Uľahčia zásobovanie priemyselnej zóny

Cestári urobili úpravu z prevádzkových nákladov. Zatiaľ nie je úsek dorobený ale je prevádzkyschopný. „Počkáme, pokiaľ nebudú stroje na kladenie asfaltového povrchu blízko, aby sme zbytočnými presunmi techniky nezvyšovali cenu,“ povedal Oršuliak.
Úprava pomôže zlepšiť dopravu v meste. Veľa kamiónov, ktoré zásobovali priemyselnú zónu v Mokradi a odvážali odtiaľ hotové výrobky, muselo pre nízky železničný most využívať križovatku s kruhovým objazdom pri pošte.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Menšie obce sa spájajú, veria, že tak dokážu viac Čítajte 


Dvanásť metrov dlhé autá na nej odbočovali s ťažkosťami, výrazne pritom obmedzovali dopravu.
Niektoré autá museli cúvať, aby sa dlhému a vysokému kamiónu vyhli. Kamióny potom komplikovali dopravu na železničnom priecestí a frekventovanej križovatke smerom na Brezovec a nemocnicu. Teraz už môžu prejsť popod most bez obáv.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 796
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 786
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 273
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 899
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 861
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 326
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 109
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 554
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 208
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 059
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 017
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 583
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 435
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 408
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Takto vyzeralo futbalové ihrisko v nedeľu v Oravskom Veselom.

V šiestej lige sa veľa zápasov odložilo.


Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


Martin Rusina sa teší v cieli z obhajoby titulu majstra Slovenska v maratóne.

Na jubilejnom 20. ročníku predviedol najlepší výkon slovenského maratónca v histórii.


Požiar rodinného domu v Hruštíne vznikol v podkroví.

Príčinu požiaru vyšetrujú.


  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 554
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 208
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 059
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 017
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 583
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 435
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 408
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu