Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia

Pod železničným mostom sa už vyššie nákladiaky nezaseknú

Cestári zvýšili svetlú výšku mosta o viac ako desať centimetrov. Vyhovuje to väčšine kamiónov.

Po ukončení prác prejde popod most aj štyri metre vysoký kamión.(Zdroj: Martin Pavelek)

DOLNÝ KUBÍN. Železničný most ponad cestu na ulici M. R. Štefánika spôsoboval problémy viacerým vodičom kamiónov. Dopravná značka zakazoval prejazd áut vyšších ako 3,9 metra. Niektorí vodiči značku nerešpektovali. Šťastnejší vyviazli s pokrčenými plechmi, vyššie vozidlá sa pod mostom zasekli. Naposledy ukrajinský vodič poškodil most, pomôcť mu museli hasiči.

Pomôžu aj centimetre

Správca cesty vyhovel požiadavkám vodičov aj dolnokubínskej radnice, ktorí žiadali zvýšiť výšku mosta. Železnice to pre vysoké náklady odmietli. Preto cestári ubrali z vozovky.
„Najskôr sme urobili sondy, aby sme zistili, v akej hĺbke sú vedenia vody, elektriny a ďalšie inžinierske siete,“ povedal Jozef Oršuliak, riaditeľ Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja na Orave.
Následné odfrézovali asfalt, pracovníci Oravskej vodárenskej spoločnosti upravili šachty na dažďovú vodu. „Získali sme dvanásť centimetrov,“ povedal Jozef Oršuliak. Podľa neho by to malo stačiť.

Článok pokračuje pod video reklamou


„Väčšina kamiónov má výšku do štyroch metrov,“ povedal majiteľ autodopravy Maroš Papež. „Ak by mal niekto o pár centimetrov viac, môže vypustením vzduchových vankúšov získať k dobru sedem až desať centimetrov. A takmer pri všetkých mostoch je most o pár centimetrov vyšší, ako ukazuje dopravná značka. Ale na to sa netreba spoliehať.“

Uľahčia zásobovanie priemyselnej zóny

Cestári urobili úpravu z prevádzkových nákladov. Zatiaľ nie je úsek dorobený ale je prevádzkyschopný. „Počkáme, pokiaľ nebudú stroje na kladenie asfaltového povrchu blízko, aby sme zbytočnými presunmi techniky nezvyšovali cenu,“ povedal Oršuliak.
Úprava pomôže zlepšiť dopravu v meste. Veľa kamiónov, ktoré zásobovali priemyselnú zónu v Mokradi a odvážali odtiaľ hotové výrobky, muselo pre nízky železničný most využívať križovatku s kruhovým objazdom pri pošte.

Prečítajte si tiež: Menšie obce sa spájajú, veria, že tak dokážu viac


Dvanásť metrov dlhé autá na nej odbočovali s ťažkosťami, výrazne pritom obmedzovali dopravu.
Niektoré autá museli cúvať, aby sa dlhému a vysokému kamiónu vyhli. Kamióny potom komplikovali dopravu na železničnom priecestí a frekventovanej križovatke smerom na Brezovec a nemocnicu. Teraz už môžu prejsť popod most bez obáv.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 963
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 223
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 343
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 031
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 827
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 426

Hlavné správy z MY Orava

Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...

Kedy ideme k stomatológovi? Keď už musíme. Bolesť je stále jediným dôvodom, kedy sa odhodláme sadnúť si do zubárskeho kresla.

Turistku zachraňovala horská služba i vrtuľník

Výlet na vrch Šíp zdramatizovala náhla nevoľnosť mladej ženy.

Starostovia: Bezplatné jedlo povedie k plytvaniu

Oravské obce upozorňujú na nezmyselnosť návrhu na obedy zadarmo. Najvyšším inštitúciám posielajú výzvy na jeho stopnutie.

Vzpierači Dolného Kubína vyrovnali rekord Trenčína

Pred divákmi v Bobrove sa blysli slovenskými titulmi traja domáci pretekári Olympie.

Do desiatky chýbal jeden gól

Dolný Kubín musel po polovici zápasu striedať brankárov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Smrteľná nehoda pri Udiči. O život prišla vodička osobného auta

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Pardavý: Maďarské tímy? Nie som rád, že sú tu

Asistent trénera Dukly má na maďarské tímy svoj názor.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Univerzita sa sporí s firmou pre internát. Budú sa študenti sťahovať?

Vysokoškoláci sa možno raz vrátia do budovy, ktorá je už roky prázdna.

Vybrali SME

Už ste čítali?