Čakáreň na nástupišti dlhšie otvorená nebude

Vstupné dvere čakárne sú prepojené s pokladňou kvôli zabezpečeniu budovy.

Otváracie hodiny v čakárni sa meniť nebudú.Otváracie hodiny v čakárni sa meniť nebudú. (Zdroj: Naďa Kališová)

TRSTENÁ. Koncom minulého roka adresovalo mesto Trstená aj okolité obce autobusovej spoločnosti požiadavku o predĺženie otváracích hodín v čakárni na trstenskom nástupišti. Počas pracovných dní je otvorená od šiestej rána do pol štvrtej popoludní, v stredu o hodinu dlhšie. Už vtedy spoločnosť informovala, že hodiny meniť neplánuje, keďže sú závislé od prevádzky pokladne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Využitá hlavne doobeda

Starostovia argumentovali, že by čakáreň mohol v popoludňajších hodinách strážiť napríklad zamestnanec mesta prijatý z úradu práce špeciálne na túto prácu.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvody, prečo to nie je možné, vysvetlili na ostatnom zasadnutí Združenia miest a obcí Horná Orava zástupcovia spoločnosti Arriva Liorbus.

„Čakáreň je v prevádzke rovnako dlho ako pokladňa,“ povedal Ján Lenčucha, vedúci prevádzky v Trstenej. „Zabezpečovací systém je nastavený tak, že vstupné dvere môžu byť otvorené len dovtedy, kým je aj pracovníčka v pokladni. Akonáhle pokladňa končí, zamykajú sa aj vstupné dvere. Tak je nastavený aj kamerový systém. Jedno bez druhého nefunguje.“

Prečítajte si tiež: Na poľské trhy premáva autobus. Nepravidelne Čítajte 

Podľa zástupcov autobusovej spoločnosti to v konečnom dôsledku ani nie je potrebné. Podľa prieskumov, ktoré robili v ostatných týždňoch, je čakáreň využívaná najmä doobeda. Čakajú v nej na spoj ľudia, ktorí chodia k lekárom. Poobede premáva autobusov viac, študenti sa v čakárni zdržia len pár minút.

SkryťVypnúť reklamu

Pre deti na krúžkoch

„Ide nám skôr o deti, ktoré majú poobede krúžky, alebo chodia na umeleckú školu,“ povedal predseda združenia samospráv Ján Banovčan. „Musia čakať dlhšie a nemajú kde. Ale, je tam iný, technický problém, s ktorým zrejme teraz nič neurobíme.“

Ján Lenčucha tvrdí, že podvečer by čakáreň nebola využitá. „Možno by tam bol jeden cestujúci na pár minút, potom polhodinu nik. Je neefektívne držať tam kvôli tomu pracovníka o niekoľko hodín dlhšie.“

Podobné otváracie hodiny sú podľa neho aj na nástupištiach v Námestove, Dolnom Kubíne, Ružomberku či Liptovskom Mikuláši.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 031
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 857
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 267
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 440
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 054
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 635
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 219
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 831
  1. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  3. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  4. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  5. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  6. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  7. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  8. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 041
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 338
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 520
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 39 368
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 045
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 134
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 17 312
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 590
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  3. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  4. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  5. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  6. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  7. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  8. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 041
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 338
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 520
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 39 368
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 045
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 134
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 17 312
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 590
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu