TRSTENÁ. Koncom minulého roka adresovalo mesto Trstená aj okolité obce autobusovej spoločnosti požiadavku o predĺženie otváracích hodín v čakárni na trstenskom nástupišti. Počas pracovných dní je otvorená od šiestej rána do pol štvrtej popoludní, v stredu o hodinu dlhšie. Už vtedy spoločnosť informovala, že hodiny meniť neplánuje, keďže sú závislé od prevádzky pokladne.
Využitá hlavne doobeda
Starostovia argumentovali, že by čakáreň mohol v popoludňajších hodinách strážiť napríklad zamestnanec mesta prijatý z úradu práce špeciálne na túto prácu.
Dôvody, prečo to nie je možné, vysvetlili na ostatnom zasadnutí Združenia miest a obcí Horná Orava zástupcovia spoločnosti Arriva Liorbus.
„Čakáreň je v prevádzke rovnako dlho ako pokladňa,“ povedal Ján Lenčucha, vedúci prevádzky v Trstenej. „Zabezpečovací systém je nastavený tak, že vstupné dvere môžu byť otvorené len dovtedy, kým je aj pracovníčka v pokladni. Akonáhle pokladňa končí, zamykajú sa aj vstupné dvere. Tak je nastavený aj kamerový systém. Jedno bez druhého nefunguje.“

Podľa zástupcov autobusovej spoločnosti to v konečnom dôsledku ani nie je potrebné. Podľa prieskumov, ktoré robili v ostatných týždňoch, je čakáreň využívaná najmä doobeda. Čakajú v nej na spoj ľudia, ktorí chodia k lekárom. Poobede premáva autobusov viac, študenti sa v čakárni zdržia len pár minút.
Pre deti na krúžkoch
„Ide nám skôr o deti, ktoré majú poobede krúžky, alebo chodia na umeleckú školu,“ povedal predseda združenia samospráv Ján Banovčan. „Musia čakať dlhšie a nemajú kde. Ale, je tam iný, technický problém, s ktorým zrejme teraz nič neurobíme.“
Ján Lenčucha tvrdí, že podvečer by čakáreň nebola využitá. „Možno by tam bol jeden cestujúci na pár minút, potom polhodinu nik. Je neefektívne držať tam kvôli tomu pracovníka o niekoľko hodín dlhšie.“
Podobné otváracie hodiny sú podľa neho aj na nástupištiach v Námestove, Dolnom Kubíne, Ružomberku či Liptovskom Mikuláši.