Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga

Na Oravu sa zrejme po rokoch vrátia svetelné križovatky

Neutešenú dopravnú situáciu na hlavnom ťahu cez Dolný Kubín smerom do Kraľovian môžu vyriešiť križovatky so svetelnou signalizáciou na oboch stranách cestného mosta.

Ilustračné foto.(Zdroj: Martin Pavelek)

DOLNÝ KUBÍN. V okresnom meste sa pred výstavbou križovatky s kruhovým objazdom pri pošte nachádzali dve svetelné križovatky. Prvá pri moste bola dlhé roky nefunkčná. Druhá pri pošte svoj účel plnila. V súčasnosti ostali vypnuté semafory len pri moste. Odborníci uvažujú nad ich obnovou.

Riešenie hľadajú sedem rokov

Radnica si je vedomá, že dopravná situácia na križovatkách na ceste I/70 z obidvoch strán cestného mosta je zlá, preto hľadá riešenie. Už od roku 2009 rokuje so Slovenskou správou ciest, ktorá je správcom cesty I/70. Rokuje aj so Správou ciest Žilinského samosprávneho kraja, ktorá sa stará o cestu III/2262 do miestnej časti Záskalie. Spoločne hľadajú možnosti riešenia.
„Snahou mesta je, aby staveb-no-technické riešenie križovatky svetelným riadením alebo vy-budovaním okružnej križovatky bolo zaradené do investičného plánu príslušných vlastníkov a správcov,“ povedal vedúci kancelárie primátora Vladimír Adamec. Úloha je o to náročnejšia, že dopravný problém sa netýka len jednej križovatky, ale ide o riešenie troch za sebou idúcich križovatiek na veľmi krátkom úseku, ktoré treba zosúladiť.
Mesto dlhodobo žiada vybudovanie kruhovej križovatky za mostom smerom do Kraľovian, ktorá by zlepšila výjazd áut zo Záskalia na hlavnú cestu. Snaha samosprávy sa zatiaľ nestretla s pochopením.

Článok pokračuje pod video reklamou

Treba zapnúť semafory

Igor Janckulík, splnomocnenec vlády pre rýchlostné cesty, situáciu v Dolnom Kubíne pozná. „Cez tieto križovatky chodievam často a vidím, aká je tu hustá a komplikovaná doprava.“
O radu požiadal odborníkov z ministerstva dopravy. Vladimír Majcher, generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy, povedal, že s križovatkou s kruhovým ob-jazdom bude asi problém. Podľa neho by bolo ideálne spustiť a oživiť opäť svetelnú signalizáciu a urobiť ju pred mostom aj za ním. Musela by byť synchronizovaná, aby sa nevytvárali kolóny. „Ďalšou výhodou by bola možnosť výučby jazdy na tomto type križovatiek pre autoškoly,“ povedal Igor Janckulík.
Semafory pri moste sú dlhé roky vypnuté. Dôvodom bol aj most a jeho nosnosť. V prípade červenej smerom od Kraľovian, by na ňom mohli ostať stáť až tri ťažké kamióny. Keby z opačnej strany na zelenú vyšli na most ďalšie tri, hrozilo preťaženie. V súčasnosti by hmotnosť áut už nemala spôsobovať problémy.
„Most pri poslednej rekonštrukcii opravili tak, že má vysokú nosnosť, zvládne to,“ povedal Igor Janckulík. „Mali by sme semafory vyskúšať. Doprava rastie, situácia sa postupne stane neúnosná.“
Mesto jeho novú iniciatívu víta. „Teší nás prisľúbená pomoc vo veci odborného posúdenia možnosti vybudovania dvoch po sebe nasledujúcich, zosynchronizovaných, svetelne riadených križovatiek odborníkmi z ministerstva dopravy. Veríme, že z prisľúbenej spolupráce vznikne kvalitný návrh, ktorý bude akceptovateľný správcami komunikácií, doprav-ným inšpektorátom, občanmi mesta i vodičmi.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 473
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 900
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 419
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 188
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 536
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 411
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 877
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 422

Hlavné správy z MY Orava

Na dopravných značnách sa objavili biele skrinky. Čo to je?

Hustota premávky je dôležitý ukazovateľ, podľa ktorého bude Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) plánovať ďalší rozvoj dopravy.

Pribiš sa dotiahol. Kto bude jesenný majster?

Vedúca Dlhá prvýkrát v sezóne nestrelila ani gól.

Florbalový víkend doprial iba jednému mužstvu

Ženy Tvrdošína prehrali oba domáce duely.

Policajný pes Metro zachránil stratenú ženu

Žena odišla do ťažko prístupného terénu, pravdepodobne chcela spáchať samovraždu.

RegioStars 2018: Oravský projekt rašelinísk siahal na európskeho Oskara

Víťazov vyhlásili na slávnostnej ceremónii, ktorá bola súčasťou Európskeho týždňa regiónov a miest v Bruseli.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?